Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2007

Σχετικά με το "Macbook Thin"


Πολύ καιρό οι φήμες οργιάζουν για την ελεύση ενός laptop από την Apple, που δεν θα έχει σκληρό δίσκο αλλά μνήμη flash (μάλλον 64GB) και δεν θα έχει επίσης DVD drive. Το αποτέλεσμα θα είναι ένα νέο Macbook 13 ιντσών, βάρους 1 κιλού. Η αγορά ultraportable laptop υπάρχει εδώ και καιρό και η πρόταση της Apple σε αυτόν τον τομέα ήταν το 12ίντσο Powerbook που καταργήθηκε και ήταν το προηγούμενο μου laptop.

Ομολογώ ότι είμαι μεγάλος fan αυτής της συγκεκριμένης κατηγορίας και δε σας κρύβω ότι έχω γοητευθεί από το νέο Asus Eee PC, ένα laptop 7 ιντσών και βάρος 900 γραμμαρίων που τρέχει Linux και ξεκινάει στην τιμή των (>) 400 Ευρώ. Όμως η αγορά του iPod Touch κάλυψε τις βασικές μου ανάγκες για μία συσκευή που θα μου παρέχει σύνδεση στο Ιnternet, αλλά και θα αναπαράγει μουσική και ταινίες. Και όλα αυτά από μία συσκευή που χωράει στη τσέπη μου, πάει όπου πάω και ζυγίζει μόλις 120 γραμμάρια! Μετά λοιπόν από την αγορά του iPod Touch τέτοια ultra portable laptops δεν μου καλύπτουν κάποια ανάγκη εκτός φυσικά ότι είναι πολύ σέξι.

Βασικά η απουσία DVD drive δε με σκιάζει καθόλου. Εκείνο που με χαλάει θα είναι το μικρό μέγεθος του "σκληρού δίσκου". Αν είναι 64GB δε μου φτάνει ούτε για ζήτω. Μπορεί να έχω κι άλλα macs αλλά το Macbook μου το χρησιμοποιώ για το 80% των δουλειών μου και αυτή τη στιγμή ο 160άρης δίσκος που "φοράει" έχει μόλις 30GB ελεύθερα...

Αν όμως η μπαταρία πάει από τις 3 ώρες στις 6, τότε είναι ένας καλός συμβιβασμός. Όσον αφορά για τον όγκο, το Macbook με 2,2 κιλά είναι ΟΚ, αλλά με τα ίδια σχεδόν χαρακτηριστικά και βάρος 1 κίλο θα είναι σούπερ! Εγώ θα προτιμούσα να έχει και μικρότερη οθόνη και συνεπώς όγκο, αλλά βλέπω τις φήμες να βγαίνουν αληθινές και να μιλάμε για 13 ίντσες. Αν δεν είχα αγοράσει το iPod Touch για φορητό Internet και βίντεο, σίγουρα θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά για το Macbook Thin αλλά και πάλι, μάλλον για δεύτερο μου μηχάνημα (δηλαδή έκτο)!

Όπως και να 'χει το πράγμα οι σκληροί δίσκοι για φορητούς είναι στη δύση της καριέρας τους και όπως και οι μίκροι δίσκοι για τα iPods σιγά - σιγά θα αντικατασταθούν από τους δίσκους μνήμης flash. Οι μνήμες Flash άλλωστε έχουν πολλά προτερήματα, λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, λιγότερη έκλυση θερμότητας, απουσία κινητών μέρων (άρα μεγαλύτερη αντοχή) και πιο γρήγοροι σε ταχύτητα. Τα μειονεκτήματα τους είναι η σχετικά μικρές χωρητικότητες τους και η υψήλη ακόμα τιμή τους, μειονεκτήματα που είναι θέμα χρόνου και μόνο να εκμηδενιστούν.
Όσο για τα DVD drives η Apple δεν θα έχει πρόβλημα να τα "σκοτώσει" όπως σκότωσε και τις δισκέτες το 1997!

Δεν υπάρχουν σχόλια: