Σάββατο 8 Μαρτίου 2008
Περί iPhone SDK
Παρακολούθησα την παρουσίαση του iPhone SDK της Apple, καθώς και τις αντιδράσεις του ειδικού τύπου αλλά και των (άμεσα ενδιαφερόμενων) προγραμματιστών. Η αλήθεια είναι ότι η Apple μας εξέπληξε όλους θετικά. Κυρίως για το πόσες ελευθερίες έδωσε στη δημιουργία εφαρμογών, με πολλά APIs, πρόσβαση στο WiFi και στο EDGE (υπό προυποθέσεις), CoreLocate κ.ο.κ.
Πέρα από όλα αυτά, το distribution model, είναι καλύτερο από ό,τι αναμενόταν. Οι κακές γλώσσες λέγαν για διανομή των εφαρμογών μέσω του iTunes. Η Apple ξέφυγε από αυτή τη λογική και θα διανέμει τις εφαρμογές της μέσω του App Store, μιας εφαρμογής που θα τρέχει στο iPhone, αλλά και εναλλακτικά μέσω του iTunes. Θα μπορούμε δηλαδή να κατεβάζουμε εφαρμογές για το iPhone μας, χωρίς την ανάγκη του υπολογιστή ως middleman.
Οι εφαρμογές και τα παιχνίδια που θα διανέμονται αποκλειστικά μέσω του App Store, θα μπορούν να διατίθενται και δωρεάν, χωρίς έξοδα για τους προγραμματιστές και τους χρήστες, ενώ αυτοί θα είναι σε θέση να ορίσουν μόνοι τους την τιμή της εφαρμογής τους. Η Apple θα κρατάει το 30% των κερδών, για τα έξοδα του hosting των εφαρμογών, του marketing τους, αλλά και τα διαχειριστικά έξοδα του App Store. Οι προγραμματιστές λοιπόν θα εισπράτουν το 70% των πωλήσεων και δεν θα χρειάζονται να ασχολούνται με το στήσιμο ενός ασφαλούς store, την προμήθεια των πιστωτικών καρτών αλλά και την διαφήμιση του προϊόντος, αφού η παρουσία τους στο App Store θα είναι η καλύτερη προβολή.
Αντίστοιχα και οι χρήστες iPhone, θα έχουν ένα κεντρικό σημείο πώλησης εφαρμογών, αντί να αλωνίζουν στο Internet για την εφαρμογή που θα τους καλύψει. Και το κυριότερο, θα μπορούν να την αγοράσουν χωρίς φόβο, χρησιμοποιώντας το account τους στο iTunes Music Store. Επίσης θα υπάρχουν και πολλές δωρεάν εφαρμογές, εξασφαλίζοντας έτσι την γρήγορη ανάπτυξη της νέας αυτής πλατφόρμας.
Κάθένας μπορεί να κατεβάσει τα εργαλεία για την δημιουργία εφαρμογών για iPhone, αρκεί να δημιουργήσει ένα δωρεάν account στην Apple. Για να γράψει την εφαρμογή απαιτείται η χρήση Mac (τα προγράμματα δεν τρέχουν σε Windows/Linux - λογικό). Αν αυτό που δημιουργήσει θέλει να το ανεβάσει στο App Store, θα χρειαστεί να πληρώσει το ποσό των 99$ στην Apple. Ποσό λογικό, που λειτουργεί ως "πόρτα" για να αποφεύγονται οι εφαρμογές που ανεβαίνουν απλώς για να ανεβαίνουν και δεν παρέχουν κάποια είδους λειτουργικότητα.
Το νέο firmware τέλος παρέχει και πλήρη υποστήριξη του Exchange, καθιστώντας ικανό το iPhone να επιβιώσει με αξιώσεις στο enterprise market και να ανταγωνισθεί τις πλατφόρμες Windows Mobile και Blackberry, που έχουν τώρα το πάνω χέρι σε αυτές τις αγορές.
Η Apple φρόντισε λοιπόν να κλείσει όλες τις τρύπες για το νέο software platform του iPhone/iPod Touch και να δώσει κίνητρα στους επίδοξους προγραμματιστές για να δημιουργήσουν ένα κάρο software. Το iPhone SDK διατίθεται από σήμερα σε μορφή Beta, αλλά οι νέες δυνατόττες και εφαρμογές θα είναι διαθέσιμες στους τελικούς χρήστες στα τέλη Ιουνίου, με την έκδοση firmware 2.0 για iPhone και iPod Touch. Το κακό της όλης υπόθεσης είναι η αναμονή. Το καλό είναι ότι από την αρχή της λειτουργίας του App Store θα υπάρχουν πολλές εφαρμογές και παιχνίδια διαθέσιμα, αφού οι προγραμματιστές θα έχουν όλοι ένα headstart 4 περίπου μηνών.
Οι developers έχουν πέσει όλοι σαν λιμάρια στο iPhone SDK και εταιρίες μεγάλες του χώρου ανακοίνωσαν επίσημα τα σχέδια τους για την νέα αυτή πλατφόρμα. Π.χ. η Gameloft σχεδιάζει για αρχή 15 παιχνίδια! Θα γίνει χαμός. Μοναδική παραφωνία, ο Steve Ballmer, CEO της Microsoft που σίγουρα δεν περίμενε από την Apple τόσες πολλές "ευκολίες" προς τους developers και βρήκε να γκρινιάξει για το 30% των κερδών της Apple. Δεν πειράζει - όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια!
Η Apple έβαλε το βίντεο της παρουσίασης online στην σελίδα της και μπορείτε να το παρακολουθήσετε μέσω streaming, κάνοντας κλικ εδώ. Αξίζει να το παρακολουθήσετε για να πάρετε μια ιδέα με τις εφαρμογές που θα δούμε σύντομα στα iPhones και iPod Touches μας. Go Apple, go!
Για κάποιο λόγο μετά από όλα αυτά τα νέα, η μετοχή της Apple παρέμεινε βαλτωμένη στα 122 δολλάρια! Οι Αμερικάνοι και οι αναλυτές τους μάλλον δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι σημαίνει πρακτικά αυτή η κίνηση της Apple. Συνδυάζοντας τις νέες αυτές δυνατότητες με νέα iPhones (3G) που θα δούμε σίγουρα στη μέση του χρόνου και επέκταση εξαιτίας αυτών σε νέες αγορές, η Apple θα περάσει εύκολα τον στόχο της για πώληση 10 εκατομμυρίων iPhones μέσα στο 2008.
Ετικέτες
apple,
iPhone,
iPod touch,
keynote
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
This
work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Ελλάδα License.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου