Τρίτη 8 Απριλίου 2008

Spark, ο παράδεισος των συντομεύσεων πληκτρολογίου.

Spark: Global Keyboard Shortcuts made easy
Με την έλευση του Leopard, εκτός από λειτουργικό, άλλαξα και εφαρμογή Launcher. Από το εκπληκτικό (και συχνά προβληματικό) Quicksilver, μεταπήδησα στο πιο παλιό (από εποχή NeXT) και σταθερό shareware Launchbar. Mάλιστα οι παλιοί αυτού του blog θα θυμούνται και μία σχετική ανάρτηση μου. Όλα καλά μέχρι στιγμής και το Launchbar μου κάνει την δουλεία μια χαρά χωρίς να κρασάρει κάθε τρεις και λίγο.

Όμως μια λειτουργία του Quicksilver που δεν υπάρχει στο Launchbar μου έλειψε: Η δυνατότητα να ορίζεις συντομέυσεις πληκτρολογίου (triggers) που να κάνουν ορισμένες δουλειές, όπως να τσεκάρουν για νέα emails, να ανοίγουν κάποιες εφαρμογές ή αρχεία. Αυτές οι συντομέυσεις ισχύουν ανεξάρτητα από το ποια εφαρμογή έχει το focus αυτή τη στιγμή και είναι ιδιαζόντως χρήσιμες για επαναλαμβανόμενες εργασίες.

Σήμερα, στην καθιερωμένη μου τσάρκα στο web, έπεσα πάνω σε μία δωρεάν εφαρμογή που κάνει αυτό ακριβώς που θέλω. Λέγεται Spark και μπορείτε να την κατεβάσετε και σεις από εδώ. Διαθέτει ένα λιτό και εύχρηστο περιβάλλον εργασίας και σας επιτρέπει να ορίσετε συντομέυσεις πληκτρολογίου για το άνοιγμα εφαρμογών, αρχείων, applescripts, τον έλεγχο του iTunes, διάφορα scripts συστήματος (όπως το πολύ χρήσιμο που αφορά την ενεργοποίηση του Screen Saver), επικόλληση έτοιμου κειμένου (π.χ. υπογραφή σας) κ.ο.κ. Επίσης διαθέτει επιπλέον επεκτασιμότητα με την μορφή δωρεάν plugins!

To Spark δεν χρειάζεται να τρέχει μόνιμα στο dock σας. Μόλις το παραμετροποιήσετε για τις δικές σας ανάγκες, το κλείνετε και τρέχει ένας μικρός daemon (αόρατος σε σας) o οποίος καταναλώνει 0.0% από την δύναμη του επεξεργαστή σας. Είμαι ενθουσιασμένος με το Spark και μέσα σε μια μέρα έγινε από τις αγαπημένες μου εφαρμογές. Είναι από τις πολύ χρήσιμες, την οποία άπαξ και συνηθίσετε, αναρωτιέστε πως μπορούσατε χωρίς αυτή. Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε κάθε power user και μη!

Δεν υπάρχουν σχόλια: