Παρασκευή 4 Απριλίου 2008

Σκληροί δίσκοi USB, Firewire - Σκληροί παντού

Μετά από παραίνεση ανώνυμου φαν του μπλογκ (έχουμε και τέτοιους, αμέ!), θα επιχειρήσω να εξηγήσω πως έχω οργανώσει τα ψηφιακά δεδομένα μου που κείτονται διάσπαρτα σε διάφορους σκληρούς δίσκους.

Έχω 9 εξωτερικούς δίσκους. Όλοι σχεδόν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο συνδέονται με το media hub του σπιτιού, ένα Mac Mini Intel Core Duo. Το Mac Mini είναι συνεδεμένο στην τηλεόραση και χρησιμοποιείται σαν media center mac μέσω του XBMC. Επίσης είναι και το κατεβαστήρι τηλεοπτικών σειρών και άλλων συναφών από το διαδίκτυο. Επειδή ο εσωτερικός δίσκος του Mac Mini είναι ένας μεροκαματιάρης ογδοντάρης (80GB), η χωρητικότητα του δεν αρκεί ούτε για ζήτω. Σιγά - σιγά λοιπόν άρχισα να γεμίζω δίσκους:

1) Finos Films (1TB - WD MyBook, Triple Interface).
Συνδεδεμένος μέσω Firewire στο Mac Mini, ο Finos Films περιλαμβάνει όλες τις παλιές Ελληνικές ταινίες που βλέπω ξανά και ξανά (γύρω στις 650 προς το παρόν). Τις έχω κωδικοποιήσει με τα χεράκια μου, τις περισσότερες σε MPEG4 H.264 @1000Kbps.

2) Video Seven (500GB - Lacie Porsche Design USB 2.0). Συνδεδεμένος στο Mac Mini, aυτός ο δίσκος αφιερώνεται αποκλειστικά στα Downloads μου. Κάτι σαν το Purgatory για αυτά που κατεβάζω από το Internet. Περιμένουν εκεί μέχρι να αποφασιστεί το μέλλον τους - Παράδεισος = κάψιμο σε DVDs και Κόλαση = σύρσιμο στον κάλαθο των αχρήστων.

3) BlackJack (750GB - WD MyBook, FW & USB 2.0). Και αυτός καρφωμένος με Firewire στο Mac Mini. O BlackJack περιλαμβάνει την μουσική βιβλιοθήκη του iTunes, την βιβλιοθήκη με τις φωτογραφίες μας στο iPhoto, τις ταινίες, τις τηλεοπτικές σειρές και ούτω καθεξής.

4) Lawrence (500GB - Lacie Porsche Design USB 2.0). Προς το παρόν άεργος. Μελετάται σχέδιο για την αξιοποίηση του.

5) Time Machine (500GB - Lacie USB Black). Το μαύρο κουτί της ψηφιακής μας ζωής. Η χρονομηχανή μου που κάνει backup στα τρία κυριότερα μηχανήματα του σπιτιού: στα δύο μας Macbooks και στο Mac Mini.

6) Video Edit (200GB - Custom Case Firewire). Συνδέεται περιστασιακά στο Macbook μου και αποθηκεύει τα διάφορα projects που κάνω σε Final Cut Express. Με την μελλοντική αγορά ενός Macbook Pro είναι δεδομένο ότι θα προτιμήσω την σύνδεση ενός eSATA δίσκου σε συνδυασμό με Express Card Slot 34 που δίνει 2 θύρες για eSATA. Η ταχύτητα στο video editing είναι το παν!

7) Stelios (80GB WD Passport 2.5'' - USB 2.0). Ο νομάδας του σπιτιού. Φορητός δίσκος, κυρίως για μεταφορές αλλά και για διάφορα iMovie projects της γυναίκας μου.

8) Luben (60GB Custom Case 2.5'' - USB 2.0) Κάθεται και σκονίζεται προς το παρόν.

9) iZak (80GB - USB 2.0) Gadget της Ελληνικής Unibrain που συμπεριφέρεται ως σκληρός δίσκος όταν το συνδέσουμε στον Υπολογιστή και ως μικρό media center για αναπαραγωγή ταινιών, φωτογραφιών και μουσικής όταν το συνδέσουμε σε μία τηλεόραση. Χρησιμοποιείται κυρίως στα ταξίδια μας.

Αυτά. Από όλους αυτούς τους δίσκους, πιστεύω ότι οι καλύτερες αγορές που έχω κάνει είναι οι Firewire δίσκοι της Western Digital, οι MyBook. Είναι πραγματικά αθόρυβοι και γρήγοροι. Όσο για τη διαφορά σε ταχύτητες USB και Firewire, στο Mac OSX είναι αρκετά σημαντική. Θα έλεγα ότι σε ρεαλιστική βάση, οι Firewire δίσκοι είναι τουλάχιστον 50% πιο γρήγοροι από τους USB. Προσθέστε σε αυτό, την δυνατότητα chaining (κάθε Firewire δίσκος σας δίνει άλλη μια είσοδο για Firewire και μπορείτε έτσι να συνδέσετε πολλές Firewire συσκευές σε μία θύρα firewire του υπολογιστή μας) και φροντίστε η επόμενη αγορά σας να είναι Firewire δίσκος 400, 800 ή eSATA εφόσον μπορείτε. Οι δίσκοι USB της Lacie (Porsche Design) αν και ανέξοδη λύση και χωρίς ανεμιστήρια (παθητική ψύξη), είναι θορυβώδεις κατά την λειτουργία τους και δεν συστήνονται για συνεχή χρήση.

Ελπίζω και σεις να αντιμετωπίζετε το ίδιο αποθηκευτικό πρόβλημα με μένα και να μην είμαι εγώ ο υπερβολικός. :-D

Δεν υπάρχουν σχόλια: