Πέμπτη 24 Απριλίου 2008

MacBook Pro 17 ιντσών HiRes!

Εδώ και μια βδομάδα έχει έρθει στο μαγαζί (Applestore, Αγγελάκη 23 Θεσσαλονίκη) το νέο 17άρι MacBook Pro της Apple με το multi touch trackpad και τον επεξεργαστή Penryn στα 2,5GHz. Αυτό από μόνο του δεν απότελει είδηση. Αυτό που το κάνει (ακόμα) πιο ιδιαίτερο είναι ότι το συγκεκριμένο είναι Built-To-Order (BTO) με οθόνη στις 17 ίντσες TrueHD. Το μόνιτορ δηλαδή έχει ανάλυση 1920x1200 pixels, όμοια με εκείνη τον 23'' Cinema display.

Όταν το έβαλα για πρώτη φορά σε λειτουργία (το έχουμε στο κατάστημα για επίδειξη), ήμουν αρκετά επιφυλακτικός στο κατά πόσο ένα μόνιτορ με τόσο υψηλή ανάλυση στις 17 ίντσες θα ήταν ιδανική λύση για να δουλέψει κανείς χωρίς να βγάλει τα ματάκια του. Λοιπόν, με την πρώτη εκκίνηση του MacBook Pro όλες οι αμφιβολίες πήγαν περίπατο! Η οθόνη είναι απλά εξαιρετική. Σαν να έβαλα κολλύριο στα μάτια μου, η εικόνα είναι πεντακάθαρη και το τρομερό antialiasing του Mac OS X δείχνει ξεκάθαρα τα δόντια του. Καμμία δυσκολία, το μηχάνημα χαίρεσαι να το δουλεύεις και φυσικά έχεις τεράστιο χώρο στην οθόνη για πραγματικό multitasking. Η 1440x900 pixels οθόνη του διπλανού 15'' MacBookPro φαίνεται τρομερά LoRes και περιοριστική σε σχέση με την ανάλυση της HiRes οθόνης του MacBook Pro.

Φύσικα το επόμενο τεστ ήταν να κατεβάσω trailers υψηλής ευκρίνειας (1080P) από το site της Apple. Παίζοντας αυτά τα trailers στο φυσικό τους μέγεθος, έχουμε ανάλυση 1:1 pixels και το αποτέλεσμα είναι τρομερό! Η εικόνα είναι χαρτί και τα trailers αναπαράγονται χωρίς κανένα χάσιμο frame. Το MacBook Pro παίζει συνέχεια επί μέρες τέτοια trailers σε λούπα και δεν κάνει τον παραμικρό θόρυβο. Το Activity Monitor δείχνει χρήση του iTunes περίπου στο 65%. Φυσικά οι ματιές όλων των επισκεπτών του Applestore καρφώνονται πάνω στον 17ίντσο Macbook Pro και την τρομερή οθόνη του.

Το MacBook Pro 17 ιντσών έρχεται κανονικά σε ανάλυση 1680x1050 pixels, αλλά πραγματικά αξίζει η διαφορά των 80 Ευρώ + ΦΠΑ για να πάτε σε ένα πραγματικά τρομερό μόνιτορ με ανάλυση 1920x1200 pixels. Πριν την επαφή μου με το νέο 17ίντσο MacBook Pro θεωρούσα ότι ένα 15άρι MacBook Pro θα ήταν υπεραρκετό για να γίνει το νέο μου μηχάνημα. Πλέον δεν είμαι και τόσο σίγουρος...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δουλευω μ'αυτη την οθονη σε 1920x1200 εδω και 6 μηνες και ειμαι απολυτα ευχαριστημενος αν και στις 17" ειναι λιγο κουραστικο να διαβαζεις κειμενο σε τοσο υψηλη αναλυση. Γενικα ομως η οθονη ειναι εξαιρετικη και, ειδικα η glossy, ειναι ο,τι καλυτερο εχω δει σε αναπαραγωγη HD περιεχομενου.

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Ένα πράγμα που δεν σύμφωνω είναι οι glossy οθόνες. Δύο χρόνια κοντεύω τώρα με το Macbook (που έχει glossy οθόνη) και ακόμα λιγουρεύομαι τις matte οθόνες των Macbook Pro. Μου φαίνονται πιο ευκρινείς και καθαρές και η συγκεκριμένη (του Macbook Pro) είναι και τεχνολογίας LED.
Εσύ έχεις 1920x1200 σε 17άρι μόνιτορ Macbook Pro ή μιλάς για PC;

Ανώνυμος είπε...

Εχω το MBP 17" (SR) και ειμαι απολυτα ευχαριστημενος απο την οθονη, παρ'ολο που δεν ειναι LED και εχει ελαφρως χαμηλοτερη φωτεινοτητα. Οσο για το θεμα glossy η matte, το σκεφτηκα πολυ και τελικα δεν εχω μετανοιωσει καθολου που πηρα την glossy, ειδικα οταν βλεπω ταινιες. :)

re den exete dikio.. είπε...

ntaksei re seis to macbook dn to thes gia na vlepeis tenies...to poli poli pas senan kinimatografo;)