Κυριακή 13 Απριλίου 2008

Η ζωή μου με το Macbook Air

Όχι, δεν το αγόρασα! Απλά ερχόμενος σε επαφή καθημερινά μαζί του στο μαγαζί και "παίζοντας" μ' αυτό, είπα να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου για το νέο θαυματάκι της Apple, το Macbook Air.

To Macbook Air συνδυάζει τέλεια και τα τρία απαραίτητα factors για την επιθυμητή τεχνολογία: Wife Acceptance Factor (η γυναίκα σας μόλις το δει δεν θα έχει αντίρρηση να το αγοράσετε ακόμα και για να κάθεται), Geek Factor (οι geekουρες το λατρεύουν για την εμφάνιση του, το βάρος του και αυτά που μπορεί να κάνει) και Chick Magnet Factor (οι γκομενέτες ολόγυρα θα σας την πέφτουν μόλις βγάλετε στην γύρα το Macbook Air). Κάτι σαν την σαπίλα που παθαίνετε όταν πρωτοδείτε το iPhone δηλαδή. Ο Στηβ Τζομπς ξέρει πολύ καλά τι κάνει!

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στην Macworld 2008, δεν εντυπωσιάστηκα και τόσο μαζί του. Όλοι μας περιμέναμε ένα υπερφορητό με μικρή οθόνη και λιλιπούτειο πληκτρολόγιο και ο Τζομπς μας έβαλε τρικλοποδιά και μας έδωσε ένα full size laptop με πολύ μικρό βάρος. Όταν όμως το είδα από κοντά - και όποιος το βλέπει από κοντά στο Applestore αυτό παθαίνει - έπαθα μια ελαφριά συσκότιση. Είναι απίστευτα λεπτό, πανάλαφρο και ισχυρό για το μέγεθος του!

Επίσης είναι πολύ όμορφο. Το αλουμίνιο είναι αρχοντιά και το νέο casing του με τις πολλές καμπύλες είμαι σίγουρος ότι θα περάσει σχεδιαστικά και στα επόμενα Macbook και Macbook Pro. Το μόνο που δεν μου αρέσει και μου φαίνεται παράταιρο είναι το μαύρο του keyboard. Mα φωτιζόμενο, μα ξεφωτιζόμενο, προτιμώ να είχε το keyboard των Pro. Μου κάνει σχεδιαστικά λίγο πισαδουριά βρε παιδί μου - εδώ μου κάθεται.

To Multitouch Trackpad τα σπάει! Αν έχετε συνηθίσει το scrolling με τα δύο δάχτυλα, με τις νέες κινήσεις θα εκστασιαστείτε. Δουλεύουν ακριβώς όπως στο iPhone και είναι ένας πολύ γρήγορος τρόπος να δουλεύει κανείς. Φυσικά οι πισάδες δεν πολυχρησιμοποιούν το trackpad (λόγω του ότι δεν είναι τόσο ανεπτυγμένο σε δυνατότητες όπως στο Mac) και δεν πολυκαταλαβαίνουν την επαναστατικότητα του Multitouch. Τους το δείχνω σε φωτογραφίες και παθαίνουν μεγάλο ταράκουλο! Φυσικά το Multitouch δεν περιορίζεται μόνο στις φωτογραφίες άλλα και σε άλλα προγράμματα όπως το Safari, ενώ εφαρμογές όπως το Multiclutch επεκτείνουν πολύ παραπάνω την χρησιμότητα του.

Σε επιδόσεις, μη περιμένετε και τίποτα το τρελλό: Ναι μεν είναι γρήγορο για υπερφορητό, αλλά κάτι ο Parallel ATA 4200 στροφών 80άρης δίσκος, κάτι το 1,6GHz Core 2 Duo, το κάνει κυρίως ένα φορητό για όχι πολύ βαριές εργασίες. Η έλλειψη Firewire και η μία μόλις USB το περιορίζει αισθητά. Η απουσία του DVD drive δεν με σκιάζει, τα DVDs είναι tres banal. Όλες αυτές οι ελλείψεις εκμηδενίζονται στο εγκέφαλο μας όταν το πιάσει κανείς στα χέρια του. Πραγματικά δεν υπάρχει κάτι άλλο όμοιο του σε εμφάνιση, μέγεθος οθόνης και full size keyboard για το βάρος του.

Τώρα, αν εγώ θα το αγόραζα; Όχι. Εγώ είμαι power user (ή έτσι θέλω να πιστεύω) και το laptop μου είναι το κύριο μηχάνημα μου που κάνω όλες τις δουλειές μου εκεί. Δεν μπορώ να συμβιβαστώ με χαμηλότερες επιδόσεις για λιγότερο βάρος. Άλλωστε εγώ ταξιδεύω σπάνια. Άρα το Macbook Air δεν είναι για όλους. Οι τύποι που το αγοράζουν στο μαγαζί, είναι οι άνθρωποι που τους ενδιαφέρει πρωτίστως η φορητότητα, δεν έχουν τρελλές απαιτήσεις από το laptop τους ή έχουν ήδη ένα desktop ή laptop επιδόσεων. Αυτοί μπορεί να είναι δημοσιογράφοι, αρχιτέκτονες, φωτογράφοι, δικηγόροι και ούτω καθεξής.

Το θέμα είναι ότι παρά τις επιφυλάξεις μου, το Macbook Air πουλάει τρελλά. Βρήκε το κοινό του και "έπιασε" μία αγορά σε λανθάνουσα κατάσταση. Για άλλη μια φορά οι φοβεροί τύποι του Cupertino εκδημοκράτισαν μια niche αγορά και έκαναν τους υπερφορητούς υπολογιστές υπόθεση των πολλών και όχι των λίγων. Για μένα ο συνδυασμός Macbook Pro και iPhone ή iPod Touch για on the go καταστάσεις εξακολουθεί να είναι η ιδανική λύση.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω δει ακόμα από κοντά, αλλά θα προτιμούσα να δώσω 100 Ευρώ παραπάνω και να πάρω το Macbook Pro που όπως και να το κάνουμε είναι και γ..μώ τα laptops. Και εγώ δεν τοποθετούμε ως power user όπως και συ, απλά δεν είναι πρώτος μου στόχος η φορητότητα από έναν... φορητό. Συμφωνώ και γω με το σχόλιο σου για το πληκτρολόγιο. Μου κάνει και μένα λίγο PC. Το 'χει ρίξει στις ξάπλες μου φαίνεται ο Jonathan Ive!

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Ναι, το Macbook Pro έρχεται κοντά στα ίδια λεφτά και έχει καλύτερες επιδόσεις. Όπως και το Macbook άλλωστε. Μήπως όμως είναι λάθος μας να το συγκρίνουμε ποσοτικά όταν ξεκάθαρα πρόκειται για ένα προϊόν ιδιαιτέρο; Και εγώ αν διάλεγα, θα έπαιρνα το Pro, όμως δεν σκέφτονται όλοι οι άνθρωποι το ίδιο, ούτε και έχουν τις ίδιες ανάγκες.
Ο Jonathan Ive είναι busy για τον επανασχεδιασμό του iPhone 2.0!

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά μου τα χαλάει λίγο η Apple με αυτό το μηχάνημα (και τη λογική που συνοδεύει). Πήρε ένα Macbook και ουσιαστικά το πλάκωσε στην αφαίρεση. Έβγαλε το ένα, αφαίρεσε το άλλο τελικά έμεινε ένα σασί με motherboard και ένα WiFi κύκλωμα. Είναι ένα μηχάνημα που (υποτίθεται) απευθύνεται κυρίως στο μέλλον (καλά ρε Apple, ούτε μία Ethernet; Μόνο μία USB; ) , αν όμως είναι έτσι ας το βγάλει στο μέλλον και όχι τώρα. Που είδαν οι άνθρωποι ότι παντού πλέον υπάρχει μόνο WiFi; Και ότι το οπτικό drive είναι πλέον άχρηστο; Και πόσο λεπτό και φορητό είναι αν για να καλύψει ο χρήστης τις τόσες ελλείψεις του κουβαλάει ένα τσουβάλι από εξωτερικά περιφερειακά; Άσε δηλαδή που από θέμα ταχύτητας το μηχάνημα (κατα γενική ομολογία) πάσχει πολύ.
Πραγματικά το θεωρώ πολύ κακή αγορά για οποιοδήποτε target group όταν υπάρχει το θεϊκό Macbook Pro.

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Δε διαφωνώ με τα όσα λες, αλλά θεωρώ ότι για ένα laptop ειδικών αποστολών είναι μια χαρά και βόλεψε αρκετό κόσμο. Σίγουρα όταν με 100 ευρώ παραπάνω μπορείς να πάρεις το Macbook Pro η επιλογή φαντάζει εύκολη υπόθεση. Αυτό όμως που εμείς θεωρούμε σούπερ ντούπερ, ο άλλος το θεωρεί περιττό. Για έναν άνθρωπο που καβαλάει τα αεροπλάνα σε καθημερινή βάση, 1 κιλό διαφορά στο βάρος και 2,5χ περισσότερος όγκος στη τσάντα είναι πιο σημαντικά πλεονεκτήματα από τον πιο γρήγορο επεξεργαστή ή το DVD drive. Για Ethernet υπάρχει usb σε ethernet adapter. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, αλλά οι μούρες έχουν Macbook Pro ;-)