Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2009

Garageband και μαθήματα κιθάρας

Όπως ίσως ξέρετε, το νέο Garageband προσέθεσε ένα νέο και πολυ κουλαριστό χαρακτηριστικό: την εκμάθηση πιάνο και κιθάρας μέσω μιας σειράς βίντεο μαθημάτων σε hi-def. Καημό το έχω να μάθω κάποτε να παίζω κίθαρα (και Κορεάτικα). Είχα μια σκονισμένη ακουστική κιθάρα που πότε-πότε έπιανα και γρατζουνούσα 2-3 ακόρντα που μου είχε μάθει ένας καλός φίλος. Όμως από καιρό είχε ξεκουρδιστεί και καθώς δεν ξέρω ΟΥΤΕ να την κουρδίζω έμενε σε μια γωνιά μόνη της να παραπαίει.

Έτσι λοιπόν με την έλευση του Garageband '09 ήμουν πολύ περίεργος να δω πως είναι αυτά τα μαθήματα και αν θα μπορούσαν να βοηθήσουν και μένα και να μου μάθουν 2-3 πράγματα για την κιθάρα. Ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θέλω να μοιάσω στον David Gilmour, τον Jimi Hendrix ή τον Eric Clapton στο κιθαριστικό μου στυλ, αλλά κάτι μου λέει ότι το Garageband δεν θα με φτασει μόνο του σε αυτό το επίπεδο!

Πήγα λοιπόν στο γραφειάκι μου με την κιθάρα μου και ξεκίνησα το Garageband στον iMac με χαμηλές - είναι η αλήθεια προσδοκίες - για το κατά πόσο ήταν εφικτή η εκμάθηση μουσικού οργάνου μέσω προ-μαγνητοσκοπημένης τηλεδιδασκαλίας (άτσα λεξιλόγιο ο κίτσος). Καθηγητής στην κιθάρα και στο πιάνο είναι ένας απερίγραπτα clean-cut τύπος που δεν προσβάλει τα ήθη κατά την προσφιλή συνήθεια της Apple (αν έχετε δει κάποιο από τα Video Guides των προϊόντων της καταλαβαίνετε τι εννοώ). Το όνομα αυτού, Tim Blane, και από ότι διάβασα είναι μουσικός με 3 δίσκους και επιλέχθηκε για την δουλειά από τον ίδιο τον Steve Jobs. Η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ καλός, πράος, και κατανοητός με απλά Αγγλικά σε βοηθάει να ξεκινήσεις να γρατζουνάς μια κιθάρα και να εκνευρίζεις με τον καλύτερο τρόπο τους γείτονες.

Τα μαθήματα κιθάρας έχουν και ειδικό τμήμα για να κουρδίζεις την κιθάρα! Χτυπάτε την χορδή που σας λέει, ακούει αυτό από το μικρόφωνο και σας λέει να λασκάρετε ή να τσιτάρετε την χορδή μέχρι που να είναι καμπανιστή όπως την θέλει. Δουλεύει μια χαρά και πλέον μετά από καιρό έχω μια άψογα κουρδισμένη κιθάρα.

Τα μαθήματα ξεκνάνε με τα απολύτως βασικά (τούτο δω είναι το μπράτσο, τούτο δω είν' η χορδή, η τρύπα είναι για να κάνει αντίλαλο κ.ο.κ.) και προχωράνε στην εκμάθηση των βασικών ακκόρντων και αρπίσματος. Μέχρι στιγμής είμαι στο 2ο μάθημα, αλλά χρειάζεται υπομονή γιατί εγώ βιάζομαι να πάω στο παρακάτω μάθημα και ακόμα είμαι σκράπας. Πρέπει να τα ξαναπιάσω από την αρχή μάλλον γιατί αλλιώς η κιθάρα θα παραμείνει για μένα ένα όνειρο θερινής νυκτός που λέει και ο Σέξπηρ.

Για λόγους χώρου, στην αρχή το Garageband έχει μόνο ένα βασικό μάθημα για κάθε όργανο και μόλις το τελειώσετε μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν τα υπόλοιπα. Μόλις τελειώσετε τα βασικά μαθήματα, θα είστε έτοιμοι να αγοράσετε και τα μαθήματα εκμάθησης συγκεκριμένων τραγουδιών από περιβόητους μουσικούς (επιπέδου Βολάνη και πιο άνω - πλάκα κάνω!). Χαβαλέ έχει όλη αυτή η φάση και σε κάνει να ασχολέισαι περισσότερο με το Garageband, ένα από τα πιο καλογραμμένα software της Apple και του πακέτου iLife. Nα δω πόσο θα κρατήσει το ενδιαφέρον μου, μπας και πάρω και κανά Μidi keyboard της M-Audio που έχουμε στο μαγαζί και μάθω και λίγο πιάνο (Κορκολής, Yianni ή Ραχμάνινωφ;)! ;-)

4 σχόλια:

TheoCoach είπε...

Καλά ρε Αντώνη...πήγες πήρες το iLife 09 για να μάθεις κιθάρα. Θα μπορούσες να μου πεις και θα σου μάθαινα εγώ...χεχεχε

Έχει και μαθήματα μπάσου; Ενδιαφέρομαι :)

thalis είπε...

Κάνε και videocast την ώρα που μαθαίνεις να παίζεις, θα έχει πλάκα :P

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@TheoCoach όχι βρε! Θα το έπαιρνα ούτως ή άλλως για τα νέα iPhoto και iMovie, αλλά το Garageband μου έγνεφε στην γωνία! Μπάσο μαθήματα δεν έχει, αλλά όπως λένε ο καλύτερος φίλος του μουσικού είναι ο μπασίστας! Χεχε
@thalis Αυτό είναι! Θα το κάνουμε reality :-)

Ανώνυμος είπε...

Το επόμενο garageband θα έχει μαθήματα χορου!