Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009

Mε γειες το νέο μου Mac Pro

Τελικά δεν κρατήθηκα άλλο να κάνω υπομονή για το επόμενο Mac Pro και πήρα το τωρινό. Ας όψεται που το είχαν σε στοκ στην Elite και το ζαχάρωνα. Τελικά μεγάλη υπόθεση το "ετοιμοπαράδοτο"! Σύμφωνα με τις φήμες οι νέοι Xeon επεξεργαστές της Ιntel που προορίζονται για χρήση στο νέο Mac Pro θα κυκλοφορήσουν περί τα μέσα Απριλίου. Όποτε ακόμα και αν η Apple ανακοινώσει την ίδια μέρα τα αναβαθμισμένα Μac Pro, τότε θα το είχα στα χέρια μου αρχές καλοκαιριού. Δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα.

Κάπως έτσι λοιπόν έπεισα τον εαυτό μου πως δεν αξίζει να περιμένω τουλάχιστον 3-4 μήνες παραπάνω για κάτι που χρειάζομαι τώρα και που όπως και να το κάνουμε, με τη σημερινή του μορφή υπερκαλύπτει τις ανάγκες μου. Το Mac Pro είναι θηρίο επιδόσεων άλλωστε.

Πήρα το κλασσικό configuration, δηλάδη οκταπύρηνο Mac Pro στα 2,8GHz με επεξεργαστές Xeon, με 4GB RAM (με τη προοπτική να γίνουν 8 πολύ πολύ σύντομα) και 2 δίσκους 1,5ΤΒ εσωτερικούς της Seagate και 1ΤΒ Green της Western Digital. Το τέταρτο slot SATA προορίζεται για τον νέο Western digital στα 2ΤΒ όταν αυτός κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα.

Το έβαλα στο σαλόνι μου και για να σας προλάβω πριν ρωτήσετε - δεν ακούγεται κιχ! Τίποτα. Φύλλο δε κουνιέται ακόμα και όταν και οι οκτώ πυρήνες δουλεύουν στο φουλ. Το μόνο θορυβώδες μέρος του Μac Pro είναι το DVD drive το οποίο ευτυχώς το χρησιμοποιώ σπάνια. Το Mac Mini με τους 6 εξωτερικούς δίσκους έκανε αρκετά περισσότερο θόρυβο. Το σύνδεσα στη νέα μου Samsung τηλεόραση, όπου και έπιασε την φουλ ανάλυση της σε progressive χωρίς να χρειαστεί να εγκαταστήσω το SwitchResX όπως είχα κάνει με το Μac Mini. Και μιλώντας για το Mac Mini, αυτό αντκατέστησε τον 20άρη iMac στην κρεββατοκάμαρα σε συνδυασμό με την παλιά 32άρα LCD TV που αντικαταστάθηκε από την Samsung. Αλλαξοκωλιές τρελλές.

Εντυπώσεις από το Mac Pro τώρα. Απίστευτο μηχάνημα πραγματικά, με φοβερή ποιότητα κατασκευής. Το καπάκι ανοίγει στα πλάγια με τη χρήση μόνο ενός λεβιέ και στο εσωτερικό του δε βρίσκεις ούτε ένα καλώδιο. Κάθε περιοχή (π.χ. σκληροί, DVD drives, μνήμες κτλ.), είναι μονωμένα σε δικά τους διαμερισματάκια για να βελτιστοποιείται η ψύξη τους και να έχουμε έτσι λιγότερο θόρυβο.

Από επιδόσεις απλά άπαιχτο. Όχι μόνο αναπαράγει απροβλημάτιστα και τα πιο απαιτητικά 1920x1080 pixels βίντεο (που σκάλωνε το Mac Mini μου) , αλλά ούτε που ζορίζεται κιόλας. Και ένα DVDrip ταινίας που έκανα σε H.264 MP4 encoding 2-pass, τελείωσε σε 25 λεπτά. Το Mac Mini ήθελε 4 ώρες! :-)

Συμπερασματικά είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με την αγορά μου (σιγά να μη δεν ήμουνα δηλαδή - Mac Pro πήρα!). Με το Mac Pro έχω πλέον καταφέρει να "μαζέψω" όλη τη σειρά υπολογιστών της Apple (Mac Mini, iMac, Mac Pro, MacBook, MacBook Pro) εκτός από το MacBook Air που δεν με ενθουσιάζει ως προϊόν ούτως ή άλλως. Μα για καλό έπιασα δουλειά στο Applestore και την Elite;

Δείτε εδώ μερικές φωτογραφίες του Μac Pro στο σαλόνι μου.

15 σχόλια:

TheoCoach είπε...

Άντε με γεια Αντώνη το "μηχάνημα". Μήπως ήξεραν όταν σε προσέλαβαν στην elite?
Προφανώς είπαν "αυτόν δε θα τον πληρώνουμε...γιατί ουτως η άλλως ότι του δίνουμε θα μας τα επιστρέφει αγοράζοντας εμπορεύματα"

Κάποια στιγμή φιλοδοξώ να εχώ κι εγώ στο σπίτι/γραφείο μου όλη την γκάμα των μηχανημάτων της apple. Απλά ακόμα δεν έχω πείσει τον εαυτό μου ότι μου είναι απαραίτητα, όπως έκανες εσύ.

Καλο-δούλευτα και μια ζωή Apple!

Θοδωρής

thalis είπε...

Με γεια το τέρας!
Ζόρισε το όσο δεν πάει.
Δεν ήξερα ότι είναι τόσο αθόρυβο.

Ανώνυμος είπε...

Με γειες με γειες το νέο απόκτημα :)

Καλοδούλευτο!

Andreas Daskalopoulos είπε...

Σε ζηλεύω! Ζαχαρώνω ένα Mac mini για το σαλόνι!

suicico είπε...

Με γειες φιλτατε ... και να ειμαι καλα να σου φτιαχνω pro :D

Ανώνυμος είπε...

γαμάτο! με γειά!

 anonymous mofo

George είπε...

Καλά πόσο τυχερός μπορεί να είναι κανείς?
Με γειες το νέο υπερμηχάνημα.
Όσο για τα νέα mac pro καλά σκέφτηκες μιας και άμα βγουν αυτά τα παραπάνω που θα έχει σίγουρα θα είναι ποιο ισχυρά αλλά εφόσον αυτό το μηχάνημα σε εξυπηρετεί δεν υπάρχει κάποιος λόγος να περιμένεις ένα καλύτερο μηχάνημα αφού το χρειάζεσαι τώρα.

Lazaros είπε...

Καλορίζικος και σιδερένιος (..μάλλον αλουμινένιος)!! Να είσαι καλά που μοιράζεσαι μαζί μας την εμπειρία ενός Mac Pro. Άντε να δούμε και μεις τι θα κάνουμε... :-)

thalis είπε...

Οπότε τώρα θα πίνεις μπάφους και θα παίζεις με το pro.

Ανώνυμος είπε...

Mac Pro το μηχάνημα που τελειώνει όλα τα μηχανήματα! Με γειες! Πηγαίνω συχνά πυκνά στις σελίδες της Apple και το βλέπω και ξεροσταλιάζω, αλλά δεν έχω καμμία δικαιολογία να το αγοράσω ρε γμτ... Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, καλά έκανες και το πήρες τώρα, αφού η Apple φαίνεται πως θα το καθυστερήσει αρκετά. Το iMac που περίσσεψε από τις τράμπες (που ήταν στην κρεββατοκάμαρα), σκοπεύεις να το πουλήσεις;

Jimbo είπε...

Μεγειές! Και γαμώ τα μηχανήματα με διαφορά από όλα τα υπόλοιπα!

Respect!

john είπε...

Καλοριζικο το θηριο Αντωνη.Παλι σε πειρασμο με εβαλες με αυτα που γραφεις.

Ανώνυμος είπε...

καλοδουλευτο το μηχανημα, αλλά δεν κατάλαβα για πιο λόγο το πήρες? για να βλέπεις ταινίες? αυτά ειναι μηχανήματα που τα χρησιμοποιούν στα κανάλια για διαχειρηση video editing κλπ κλπ. Πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι όλα τα χρηματα σου πάνε στην apple :)

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια! Θα του δώσω να καταλάβει και θα το πιέζω μέχρι εκεί που δεν πάει.
Μπορεί το Mac Pro να είναι συνεδεμένο στο σαλόνι σε μία τηλεόραση και να παίζει ταινίες, αλλά δεν κάνει μόνο αυτό. Αντίθετα το Mac Pro χρησιμοποιείται για μετατροπή video σε αρχεία τύπου H.264, περιστασιακή επεξεργασία HD video, βιβλιοθήκη του iTunes και του iPhoto, κατεβαστήρι για το Internet και γενικά ένα μηχάνημα που θα σηκώνει το κύριο βάρος του computing στο σπίτι μου. Μέχρι στιγμής όλα αυτά τα έκανε ένα Μac Mini που ακόμα και σαν "απλό" media center μου δημιουργούσε πρόβλημα λόγω έλλειψης αποθηκευτικού χώρου, με αποτέλεσμα να του έχω συνδέσει 6 εξωτερικούς σκληρούς δίσκους και να έχω αρκετή φασαρία και βαβούρα στο σαλόνι μου. Το Mac Pro λύνει και αυτό το πρόβλημα με 4 θύρες για εσωτερικούς δίσκους.
Τέλος, το Μac Pro μπορεί να φαντάζει ακόμα και με όλα τα παραπάνω υπερβολή, όμως για μένα ήταν για χρόνια ένα όνειρο να το αποκτήσω, ένα όνειρο που επιτέλους έγινε πραγματικότητα.
Για μένα π.χ. είναι υπερβολή η αγορά ένος Jeep Cherokee για βόλτες στο κέντρο, όμως η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη από δαύτα. Ο καθένας με τα κολλήματα του. ;-)

Ανώνυμος είπε...

Σε καταλαβαίνω,
και εγω απο iphone ξεκινησα,
και κατέληξα σε macbook pro penryn,
και τώρα ψάχνω για να το δώσω να πάω στο καινουριο το 13" .
Αν καταφέρεις να τα μάθεις τα mac μπορείς να κάνεις παπάδες, και ως μηχανικος υπολογιστών τα θαυμάζω, αν και εφαρμογές όπως xilinx, matlab και άλλα τέτοια δεν έχουν ακόμα built in υποστήριξη. Ελπίζω σε κάτι καλύτερο...