Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009

iLife & iWork 09 εντυπώσεις

Ήρθαν στο μαγαζί τα 3 πακέτα software της Apple (iLife 09, iWork 09 & ο έτερος Καπαδόκης Mac Box Set) και τα αγόρασα και τα εγκατέστησα στο νεότευκτο Mac Pro και στα MacBook μας. Τόσο το iLife όσο και το iWork, είναι το "φιλέτο" των εμπορικών εφαρμογών της Apple για τους απλούς χρήστες και προσφέρονται σε πραγματικά ασυναγώνιστη τιμή για τις δυνατότητες τους.

Στο iLife όπως είχα γράψει και σε παλιότερη δημοσίευση, ο πόλος έλξης είναι τα αναβαθμισμένα κατά πολύ iPhoto και iMovie. Ακόμα δεν πιλάλισα καθόλου το iMovie (είναι πρόγραμμα που διαχειρίζεται η γυναίκα μου), αλλά είδα επί τροχάδην το iPhoto. Με το που είδε την μεγάλη βιβλιοθήκη με τις φωτογραφίες μου (περίπου 10.000), είπε ότι θα χρειαστεί να αναβαθμίσει την βιβλιοθήκη μου και μαζί μ' αυτό άρχισε να σκανάρει τις φάτσες των φωτογραφιών. Μόλις τελείωσε, άρχισα την αναγνώριση των φωτογραφιών. Του έλεγα π.χ. ότι αυτός ο κούκλος της φωτογραφίας είμαι εγώ και μου έβγαζε άλλες 100 φάτσες που στην συντριπτική πλειονότητα ήμουν εγώ. Τις μάρκαρα αναλόγως και κάθε φορά που τελείωνα μου ξεφούρνιζε άλλες τόσες προτάσεις, κάθε φορά με μεγαλύτερο ποσοστό σφάλματος. Το ίδιο έκανα και με τους υπόλοιπους εικονιζόμενους των φωτογραφιών μου. Βέβαια ακόμα δεν έχω τελειώσει το σκανάρισμα αλλά κοντεύω.
Στο Places τα πράγματα ήταν αρκετά πιο εύκολα, μιας και ήδη έχω κάνει tags τα κυριότερα μέρη που έχω επισκεφτεί και μετά είναι εύκολο με μία απλή εύρεση να τοποθετήσω όλες τις φωτογραφίες στον χάρτη. Εμ τι, τσάμπα φάγαμε τα νιάτα μας στο ολοκληρωτικό σουλούπωμα των φωτογραφιών και της μουσικής μας;
Δοκίμασα να ανεβάσω και τις φωτογραφίες του Mac Pro στο Flickr μέσα από το iPhoto, αλλά εκείνη την ώρα το Flickr τα είχε παίξει και συνεχώς κράσαρε το iPhoto μου. Θα ξαναδοκιμάσω άλλη φορά. Στο FaceBook δεν ανέβασα καμμιά φωτογραφία γιατί ξεγράφτηκα από αυτή τη λαίλαπα του πρηξίματος - να ζήσετε οι υπόλοιποι να το χαίρεστε - εγώ ούτε να το βλέπω δεν θέλω. Όσοι/ες από εσάς το δοκιμάσετε, αν θέλετε μου μεταφέρετε εντυπώσεις. Τέλος τα νέα slideshow θέματα, είναι πολύ όμορφα και κεντράρει τις φωτογραφίες στις φάτσες, οπότε το αποτέλεσμα είναι αισθητικώς άρτιο.

Το Garageband με τα μαθήματα μουσικής είναι κάτι που θέλω να εξερευνήσω μιας και δεν ξέρω μουσική και πολύ θα ήθελα να μάθω. Έχω μια ακουστική κιθάρα που γρατζουνάω τα ίδια 3-4 ακόρντα, οπότε λέω να επενδύσω λίγο χρόνο πάνω του μπας και μάθω κάτι παραπάνω. Επίσης θα ήθελα να αγοράσω και ένα μικρό midi keyboard για να μάθω και λίγο πιάνο μιας και το Garageband έχει απίστευτα software instruments και με λίγη διάθεση μπορείς να φτιάξεις πολύ ωραία μουσική για την πάρτη σου. Ωραία όλα αυτά, χρόνος δεν υπάρχει...

Το iWork '09 είναι όλα τα λεφτά με τις αλλαγές στο Keynote (ειδικά το Magic Move δεν παίζεται), που κατά τη γνώμη μου είναι από τις πιο καλογραμμένες εφαρμογές τις Apple. Το προγραμματάκι που σας επιτρέπει να διαχειρίζεστε τις παρουσιάσεις από το iPhone σας, δουλεύει μια χαρά και είναι ταχύτατο στην απόκριση του, σε αντίθεση με το StageHand που είχε βγάλει παλιότερα τρίτος κατασκευαστής.

Το Pages με το full-screen editing, είναι πολύ ξεκούραστο για να αρχίζεις να αραδιάζεις σκέψεις, ενώ το νέο outlining tool του δίνει μια ακόμα παράπλευρη διάσταση, ως ένα πρόγραμμα διαχείρισης προγράμματος και σκέψεων. Τέλος το Numbers με τη δυνατότητα filtering στους πίνακες καθώς επίσης και τη δυνατότητα κατηγοριοποίησης τους, έκανε ορισμένες εργασίες ακόμα πιο εύκολες.
Επίσης όλες οι εφαρμογές του πακέτου, απόκτησαν έναν νέο πιο οπτικό τρόπο επιλογής έτοιμων θεμάτων με skimming (όπως στα events του iPhoto), ωραία animation και τέλος την διαδικτυακή υπήρεσια του iWork.com που δουλεύει μια χαρά για να μοιράζεστε αρχεία γραφείου μέσω του διαδικτύου με φίλους και συνεργάτες.

Ωραίες λοιπόν οι αναβαθμίσεις του iLife και του iWork και ελπίζω σύντομα να έχουμε και το Snow Leopard στους υπολογιστές μας να συμπληρωθεί το γλυκό.

6 σχόλια:

Thibet είπε...

ερώτηση τα καινούργια 09 iLife k iWork δεν μπορώ να τα κατεβάσω από την αππλε; πρέπει να παραγγείλω το κουτί με αυτά μέσα;

Ανώνυμος είπε...

αππλε ΕΛΕΟΣ !!!

Thibet είπε...

apple?
βαρέθηκα τη αλλαγή, έχεις δίκιο!!!!

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Μπορείς να κατεβάσεις trial έκδοση του iWork από το site της Apple, αλλά πρέπει να αγοράσεις τα κουτιά. Στην περίπτωση του iWork μπορείς να αγοράσεις serial με ξένη πιστωτικη κάρτα.

George είπε...

Όταν λες '(iLife 09, iWork 09 & Mac Box Set) και τα αγόρασα και τα εγκατέστησα' εννοείς πως πήρες και το ilife και το iwork και το mac box set?

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Εννοώ πως αγόρασα το iLife και το iWork '09. Το Leopard το έχω και αυτό αγορασμένο αυθεντικό, οπότε ήθελα να έχω ξεχωριστά τα κουτιά τους και όχι σε στυλ Box Set.