Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

iTunes AppStore, εντυπώσεις = Η χαρά του παιδιού!


Μετά από αρκετή ταλαιπωρία κατάφερα χθες το μεσημέρι να αναβαθμίσω το iPod Touch μου στην έκδοση 2 και να αποκτήσω πρόσβαση στο Appstore και στις εφαρμογές του! Ήδη αρκετές εφαρμογές τις είχα ήδη κατεβάσει στο iTunes και περίμεναν υπομονετικά την ώρα που α συγχρονιστούν στο iPod Touch.

Λοιπόν, όντως παρακολουθούμε την γέννηση μιας νέας υπολογιστικής πλατφόρμας! Το iPhone 2.0 φέρνει τη δυνατότητα σε παλιά και νέα iPhones/iPod Touch να γεμίσουν με πολλών ειδών εφαρμογές και παιχνίδια για όλα τα γούστα. Κατ' αρχάς η ποιότητα των εφαρμογών στην πλειοψηφία τους, είναι πολύ καλύτερη από αυτές που κυκλοφορούσαν για τα σπασμένα iPhones. Συνυπολογίστε σ' αυτό τις εφαρμογές από γνωστούς software οίκους όπως Sega, EA, Google και ούτω καθεξής. Ήδη την πρώτη μέρα ήταν διαθέσιμες 552 εφαρμογές, 1/4 εκ των οποίων διατίθενται δωρεάν, ενώ η πλειοψηφία τους κυμαίνονται σε τιμές < 8 Ευρώ.

Μόλις διεκπεραίωσα το update η πρώτη μου σκέψη ήταν να αρχίσω να παίζω με τις εφαρμογές και το Appstore. Σίγουρα η πιο χρήσιμη και εντυπωσιακή εφαρμογή του Appstore (που είναι και δωρεάν), είναι το Remote, που σου επιτρέπει να διαχειρίζεσαι ασύρματα το iTunes του υπολογιστή σας ή το AppleTV. Δουλεύει άψογα και είναι πραγματικά γρήγορο (σε σχέση ειδικά με το Ajax Remote του Remote Buddy). Είναι από αυτές τις εφαρμογές που μόλις αρχίσεις να τις δουλεύεις, απορείς πως μπορούσες χωρίς αυτήν.

Έπειτα κατέβασα τις δωρεάν εκδόσεις του Twitteriffic και του Exposure για το Twitter και το Flickr αντίστοιχα, οι οποίες ανακατεύουν το περιεχόμενο τους με διαφημίσεις αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο ενοχλητικό και δεν έχω καμμιά όρεξη να ξανααγοράσω το Twitteriffic που αγόρασα ήδη για το Mac μου. Στο Exposure όλα τα λεφτά είναι το "Near Me" που σου δείχνει φωτογραφίες κοντά στην περιοχή που βρίσκεσαι και η οποία δούλεψε μια χαρά στο σπίτι μου με το iPod Touch (που ως γνωστόν δεν έχει GPS), αφού εγώ είχα περάσει με τα χεράκια μου το στίγμα του WiFi μου στο Skyhook Wireless αρκετά φεγγάρια πριν. Το μόνο που δεν βρήκα, και το έχω απορία ακόμα, είναι πως κάνω upload φωτογραφίες από το iPod Touch στο Flickr. Mήπως απαιτείται η premium έκδοση του Exposure; Χμ...

Το NetNewsWire αν και ο αγαπημένος μου RSS αναγνώστης στο Mac, δεν είναι ακόμα σε καλό στάδιο στην έκδοση του για το iPhone. Ειδικά αν έχεις πολλά feeds τότε νιώθεις ότι το μηχανηματάκι πνίγεται, ενώ ο ενσωματωμένος webkit browser είναι πολύ αργός και κρασαρει συχνά. Κρίμα.

Ο ΑΙΜ chat client αν και δεν έχω βρει ακόμα κάποιον φίλο online για να τον δοκιμάσω φαίνεται bugιάρκιος και αυτός και στο διαδίκτυο γενικά τα σχόλια δεν είναι και πολύ θετικά. Ευτυχώς για την νέα GoogleTalk webapp η οποία δουλεύει θαυμάσια. Το καρέ των δωρεάν εφαρμογών που κατέβασα, συμπληρώνεται από 2-3 διασκεδαστικά παιχνιδάκια, όπως το Tap Tap Revenge (ίδιο με την jailbreak έκδοση του), το iPint για να σερβίρουμε εικονικές μπύρες ένεκα του θέρους, το JirboMatch και το Cube Runner, καθώς και η χρησιμότατη εφαρμογή για μετατροπή των ισοτιμιών, Currency.

Φυσικά ένας φίτσουλας σαν και μένα δεν θα μπορούσε να αρκεστεί στις δωρεάν εφαρμογές, όταν με λίγα λεφτάκια θα μπορούσα να έχω εφαρμογές και παιχνίδια που θα ρουφάν την μπαταρία του iPod Touch μου σαν μεσημεριάτικη βαρελίσια μπυρίτσα στο Θησείο (τί είπε ο ποιητής τώραδα;).

Έχουμε και λέμε:

Bejeweled 2 (7,99 Έουρος). Δεν χρειάζεται συστάσεις! Είναι το γνωστό και μη εξαιρετέο Bejeweled που φάγαμε τα νιάτα μας σπάζοντας κρυσταλάκια τόσο στον υπολογιστή μας όσο και σε άλλες mobile πλατφόρμες (π.χ. PalmOS). Πολύ ωραία desktop γραφικά, αλλά απουσιάζει (ανεξήγητα;) η καταγραφή HiScores για να μπορώ να μπαίνω στην μύτη της γυναίκας μου, η οποία δυστυχώς είναι καλύτερη από μένα στο Bejeweled. Το gameplay με την οθόνη αφής και τα δάχτυλα είναι άψογο (πολύ καλύτερο από το να το δουλεύεις με ποντίκι ή με γραφίδα).

Blackjack 21 (3,99 Έουρος). Είναι το παιχνίδι που ξεκατίνιασα όσο κανένα άλλο στο jailbroken iPod Touch μου και από τα λίγα που πραγματικά μου είχε λείψει όταν ξανακλείδωσα το iPod Touch μου. Ωραία γραφικά, πολλοί κανόνες (αν είσαστε ψείρες με αυτά), εναλλακτικά χαρτιά και τραπέζια και ο καλύτερος εικονικός τρόπος για να χάσετε τις μάρκες σας. Μου φαίνεται λίγο πιο "βαρύ" από την jailbroken παλιά εκδοχή του, αλλά μπορεί να είναι η ιδέα μου. Προσωπικά θα προτιμούσα έναν τρόπο να ακυρώσεις τα πολλά animations όπως σταματάς τους ήχους.

Solebon (7,99 Έουρος). Σετ από 20 πασιέντζες για όλα τα γούστα από τον φίλο μου Tom Cain που έγραψε και το Solavant, την αντίστοιχη πασιέντζα για Mac. Το παιχνίδι αδικείται λίγο από τα screenshots, γιατί το gameplay είναι πολύ ωραίο και διαθέτει όμορφα και διακριτικά animations. Διαθέτει undo, στατιστικά κ.ο.κ. και φαίνεται να είναι από τα παιχνίδια που θα λιώσω αυτό το καλοκαίρι. Μπορεί αργότερα να δοκιμάσω και τις πασιέντζες της Ambrosia αν και τα γραφικά μου φαίνονται λίγο over the top.

Columns Deluxe της Sega (3,99 Έουρος). Δύο παιχνίδια puzzle σε μία συσκευασία: Τα κλασσικά Columns και Puyo. Το interface του δεν μπορώ να πω ότι μου ήρεσε και αν και λατρεύω αυτά τα παιχνίδια, η εκδοχή τους για iPhone με απογοήτευσε.

FileMagnet (3,99 Έουρος). Αυτή εδώ είναι πραγματικά μια killer-app μιας και θυμίζει σε δυνατότητες το DropCopy (για όσους το γνωρίζουν). Εν ολίγοις σου επιτρέπει να μεταφέρεις αρχεία από το mac σου (Leopard Only) στο iPhone/iPod Touch σου και να τα δεις (αν είναι αρχεία word, pdf, rtf, mp3, mov κ.ο.κ.) σε αυτό, αλλά και να τα μεταφέρεις σε ένα άλλο mac, μέσω του wifi. Δουλεύει απροβλημάτιστα και στην ουσία μετατρέπει το iPhone/ iPod Touch σου σε ένα flash disk που μπορεί όμως να διαβάσει και αρχεία PDF κ.ο.κ. Τέρμα πλέον η αποστολή αρχείων μέσω email για να μπορούμε να τα διαβάσουμε στο iPhone μας. Περισσότερες πληροφορίες και ο δωρεάν client για τον mac σας, εδώ.

Προς το παρόν αυτά κατέβασα από το Appstore. Καθόλου άσχημα για μία μέρα. Φυσικά κάθε βδομάδα θα βγαίνουν δεκάδες νέες εφαρμογές και παιχνίδια για να αγοράζουμε και να μας κρατούν απασχολημένους το υπόλοιπο του καλοκαιριού. Για μένα μοναδικές εκκρεμότητες είναι ένα καλό Tetris (που θα βγει την επόμενη εβδομάδα από την EA), κάτι αντίστοιχο του iBackgammon, γιατί λίγο ταβλάκι δεν έβλαψε ποτε κανέναν και ένα σένιικο Mahjong ως αντιστάθμισμα στις πασιέντζες του Solebon.

Δείτε εδώ μια σειρά από screenshots των εφαρμογών που κατέβασα, κοινωνική προσφορά του λογαριασμού ΜobileMe.

Καλό μας καλοκαίρι πράγματι!

Δεν υπάρχουν σχόλια: