Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2008

Η αναζήτηση του ιδανικού mac video player


Με τόσο κρύο που έκανε στη Θεσσαλονίκη το Σαββατοκύριακο (όχι δεν έπεσε το καταπέτασμα σε χιόνι όπως στην Αθήνα, αλλά κυριολεκτικά ξύριζε) και με τη Forthnet να μας αφήνει χωρίς Internet σχεδόν όλο το Σαββατοκύριακο, το ρίξαμε στο cocooning και στις ταινίες.

Όπως ίσως ξέρετε, χρησιμοποιώ αποκλειστικά για την αναπαραγωγή ταινιών, μουσικής κτλ. ένα Mac Mini που έχω συνδέσει μέσω DVI στην LCD TV. Τον περισσότερο καιρό, για αναπαραγωγή ταινιών χρησιμοποιούσα το καλό και freeware, VLC, μιας και που υποστήριζε όλα τα γνωστά φορμά βίντεο αλλά και την αναπαραγωγή υποτίτλων. Με την έλευση του Perian, χρησιμοποιούσα σποραδικά το Quicktime Player και το Front Row μέχρι το Leopard που Front Row και υπότιτλοι χωρίσαν τα τσανάκια τους κι ακόμα δε μιλιούνται.

Το VLC καλό και άγιο είναι και μ' έχει ξελασπώσει ουκ ολίγες φορές, αλλά πάσχει στον τομέα της ποιότητας. Θα συμφωνήσω με τον suicico του Milaraki.com. Η εικόνα από ένα Xvid είναι grainy (με χιονάκια και artifacts), ενώ το ίδιο Xvid στο Quicktime Player φαίνεται πεντακάθαρο. Το Quicktime Player όμως δεν κάνει ούτε το ένα χιλιοστό από αυτά που κάνει ο "εργάτης" VLC, ενώ οι υπότιτλοι του μέσω Perian είναι τεράστιοι και κιτσάτοι, λες και βλέπεις Star Channel. Καλοί είναι αν πάσχεις από καταρράκτη, δε λέω, αλλά υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν είναι ανεκτοί.

Εναλλακτικοί player υπάρχουν:
Ο Chroma Player. Αν και υστερεί λίγο σε δυνατότητες και είναι shareware, η ποιότητα της εικόνας είναι εφάμιλλη του Quicktime (ανώτερη του VLC) ενώ προσφέρει αρκετή παραμετροποίηση στην θέαση των υποτίτλων. Το σημαντικό για μένα είναι ότι οι υπότιτλοι απεικονίζονται στην ανάλυση της οθόνης και όχι στην ανάλυση του video όπως κάνει το VLC με αποτέλεσμα να φαίνονται πεντακάθαροι. Ένα μειονέκτημα του είναι ότι η τωρινή του έκδοση (2007.3), αδυνατεί να αναπαράγει M4V αρχεία με H264/AAC encoding. Επίσης καμμιά φορά ξεσυγχρονίζεται η εικόνα με τον ήχο, ενώ κάνει downsample σε stereo, AC3 5.1 soundtracks. Παρόλ' αυτά το χρησιμοποιώ κατά κόρον στην αναπαραγωγή ξένων τηλεοπτικών σειρών.
Ο mPlayer. Άλλος ένας open source player με πολλές δυνατότητες όπως το VLC, αλλά με περίεργο για μένα, interface, που έμαθα να τον αποφεύγω.
Οι NicePlayer και Movie Time, οι οποίοι έχουν ακόμα δρόμο για να γίνουν ολοκληρωμένες εφαρμογές.
Το XBMC (Xbox Media Center). Είναι ο καινούργιος "παίκτης". Δουλεύει μόνο σε macintels με Leopard και είναι Linux port του δημοφιλούς media center για τα σπασμένα XBox. Τις αναλυτικές εντυπώσεις μου μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ. Κοντολογοίς, έχει ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά του (δεν είναι καν Beta), αλλά πιστεύω ότι όταν θα φτάσει εκεί που πρέπει, θα είναι η νούμερο ένα λύση για την αναπαραγωγή media στο mac mini μου. Η εφαρμογή developer-wise είναι πολύ ενεργή (τα builds διαδέχονται γρήγορα το ένα το άλλο) και διαθέτει από πίσω του μια ισχυρή κοινότητα χρηστών. Έχει πολλά πράγματα, όπως IMDB και TVRage lookups για να διαχείριστείτε ταινίες και σειρές σαν library, που εμένα θα μου φανούν πολύ χρήσιμα. Το μειονέκτημα είναι ότι ακόμα δεν υποστηρίζει επίσημα Apple Remote Control (μπορείτε να τα κάνετε map μέσω εφαρμογών όπως το Sofa Control ή το Remote Buddy), ενώ είναι τόσες πολλές οι λειτουργίες του που δεν νομίζω ν' αρκεί κιόλας (με μόνο 6 πλήκτρα). Μάλλον θα το πάρω το νέο bluetooth πληκτρολόγιο της Apple. ;-)

Ελπίζω να μη μου ξέφυγε κανένας player. Εσείς ποιό χρησιμοποιείτε;

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το VLC είναι μονόδρομος. Δεν είναι και ότι καλύτερο και στα Windows υπάρχουν περισσότερες λύσεις (όπως ο Gomplayer), αλλά αν μη τι άλλο παίζει τα πάντα και δεν έχω πρόβλημα μαζί του. Για το θέμα της ποιότητας που λες, δεν έχω παρατηρήσει τέτοια διαφορά, αλλά πάλι, βλέπω τα videos στην οθόνη του MacBook μου και όχι σε μεγάλη οθόνη...

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά το Quicktime και το VLC μου κάνουν την δουλειά για ταινίες και σειρές. Θα προτιμούσα βέβαια να παίζανε οι υπότιτλοι στο Frontrow...

Αυτό που ψάχνω όμως και δεν έχω βρει κάτι καλό, είναι player για να παίζω τα videoclips σε shuffle mode. Ο VLC καλός είναι, αλλά κρασάρει σε κάποια αρχεία. Και δεν είναι και της προκοπής το shuffle αν έχεις πολλούς υποκαταλόγους. Το Quicktime δυστυχώς δεν έχει δυνατότητα αναπαραγωγής playlist. Το front row μια από τα ίδια.

Έψαξα για κανένα plugin για το front row, αλλά τίποτα. Προς το παρόν κάθομαι και μετατρέπω πλέον όλα μου τα videoclips σε mov για να μπορώ να τα προσθέτω στο itunes, το οποίο συμπεριφέρεται καλύτερα απ' όλα.

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@macnasos για το GomPlayer έχω ακούσει καλά λόγια και κάποιος παραλλήλισε το Chroma Player με αυτό. Δεν το έχω δοκιμάσει και δεν έχω ιδέα. Ελπίζω το VLC 0.9 να διορθώσει το θέμα της ποιότητας, επιτέλους, γιατί στα μάτια μου η διαφορά είναι ορατή και στην τελική από έναν αξιόλογο player αυτό που αποζητάς είναι καλή ποιότητα video/audio.
@rocean Το Frontrow παραείναι basic για τις δουλειές ενός mediacenter και είναι πολύ iTunes-centric. Είναι σπαστικό που δεν έχει video-shuffle, ένα χαρακτηριστικό που θα ήταν πολύ χρήσιμο και στην περίπτωση μου με τις 600+ παλιές ελληνικές ταινίες. Τώρα τις εκουλαντρίζω με VLC playlists. Το iTunes νομίζω έχει αρχίσει να γίνεται βαρύ ακόμα και στους mac, ειδικά στο video...
Το συμπέρασμα είναι ότι στην τωρινή τους μορφή, κανένας player δεν μπορεί να με ικανοποιήσει 100% και είναι έκαστος στο είδος του.