Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008

Download managers


Φαντάζομαι ότι όταν έχεις γραμμή 24MBps (17MBps πραγματική), η μανία του downloading γίνεται μεγαλύτερη. Είναι μια χαρά μοναδική να βλέπεις την γραμμή σου να τερματίζει σε τετραδιαστημικές ταχύτητες που πριν 1-2 χρόνια δεν φανταζόσουν καν. Ανέκαθεν ήμουν μανιώδης downloader. Συχνά - πυκνά κατέβαζα πράγματα που ήξερα ότι δεν πρόκειται ποτέ να τα δω / ακούσω / διαβάσω. Το έκανα επειδή μπορούσα και επειδή ήμουν άπληστος. Και ακόμα είμαι.

Το κύριο εργαλείο της "δουλειάς" ήταν τα διάφορα τορρεντάδικα, που από υλικό, όρεξη να 'χεις να κατεβάζεις. Το κακό με τα torrents όμως είναι, ότι οι ταχύτητες τους δεν είναι και τόσο καλές, ειδικά αν έχεις στη διάθεση σου μια τέτοια γραμμή. Τη λύση του προβλήματος του δικού μου αλλά και πολλών άλλων καμμένων σαν και μένα την έδωσε το Rapidshare. Έβγαλα λοιπόν την πιστωτική και έγινα και γω premium member για να μπορώ να κατεβάζω το σύμπαν σε χρόνο dt.

Το επόμενο σκέλος της εξίσωσης είναι η εύρεση ενός αξιόλογου και σταθερού download manager που να συνεργάζεται με τα διάφορα sites που ποστάρουν Rapidshare links. Οι λύσεις στο Mac OS X δεν είναι τόσο πολλές όσο οι αντίστοιχες για τα Windows. Από τα διάφορα sharewares και μη, ξεχώρισα το iGetter και το Speed Download. Το iGetter έχει λούμπεν interface παρελθόντος αιώνος και δεν μπορούσα να το βλέπω, οπότε απορρίφθηκε. Έμεινε λοιπόν μόνο του το Speed Download να χαίρεται. Μετά από το καθιερωμένο trial, αποδείχθηκε παραπάνω από ικανό για όλα τα βαριά tasks που του ανέθεσα.

Λόγω των πολλών χαρακτηριστικών που διαθέτει και της πολυπλοκότητας του interface και των preferences του (που θυμίζει εφαρμογή Windows), δεν μπορούσα να εκμεταλλευτώ αμέσως όλες τις δυνατότητες του όπως θα ήθελα. Δεν είχα ιδέα ας πούμε ότι έχει ενσωματωμένο FTP και P2P client! Το Speed Download είναι από τις εφαρμογές εκείνες που όσο τις ψάχνεις όλο και κάτι καινούργιο ανακαλύπτεις. Διαθέτει το απαραίτητο auto-resume και πολλαπλά downloads του ίδιου αρχείου, ενσωμάτωση με τον Safari (αλλά και με τον Firefox μέσω extension), Growl notifications και το πολύ πολύ χρήσιμο στην περίπτωση μου, Add files from URL, που είναι "ό,τι παρήγγειλε ο γιατρός" για την περίπτωση των Rapidshare Links. Επιπλέον, η τελευταία έκδοση δουλεύει άψογα με το Leopard.

Μετά λοιπόν από επισταμένη χρήση, έδωσα τα 21 Ευρώ που ζητούσε ο developer για το license και δεν το μετάνιωσα. Είναι μια τιμή λογική αν αναλογιστεί κανείς ότι με αυτά τα λεφτά παίρνεις και ένα ικανό FTP client. Πέρα από την αξία του προγράμματος σαν software και την τιμή, πριν αγοράσω μια εφαρμογή, κοιτάω τις βαθμολογίες και τα comments στο MacUpdate και το VersionTracker, καθώς και πόσο συχνά ο developer ανανεώνει την εφαρμογή του. Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της αξίας της εφαρμογής, η συνεχής υποστήριξη της και ανανέωση της με νέα χαρακτηριστικά.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έχω χρόνια να χρησιμοποιήσω download manager. Τί να τον κάνω από την στιγμή που τα περισσότερα αρχεία μέσω HTTP κατεβαίνουν, όπως είπες κι εσύ, σε χρόνο dt? :p

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@kostis
Όταν έχεις να κατεβάσεις ένα αρχείο τη φορά όντως δεν χρειάζεσαι download manager. Αν όμως κατεβάζεις συχνά από Rapidshare (που έχει όριο 100ΜΒ το αρχείο), τότε χρειάζεται να κάνεις δεκάδες φορές δεξί κλικ και save as ανά φορά. Δες π.χ. αυτήν εδώ τη σελίδα. Για να κατεβάσεις αυτή τη ταινία χωρίς download manager χρείαζεσαι να κάνεις πολλά κλικς. Με το Speed Download απλά εισάγω την πιο πάνω URL και πατάω OK και κατεβαίνουν όλα μόνα τους ;-)
Πάντως συμφωνώ ότι αν δεν κάνεις χρήση Rapidshare, MegaUpload κτλ., οι Download Mangers δεν είναι και τόσο χρήσιμοι πλέον.

Ανώνυμος είπε...

Έτσι όπως το παρουσιάζεις, ναι είναι χρήσιμο μόνο και μόνο για να γλυτώνεις τα clicks. Χρησιμοποιώ κι εγώ RapidShare αλλά μόνο για μουσική που είναι 2 ή 3 parts το πολύ. Για ταινίες παραμένω πιστός στα torrents :)

Ανώνυμος είπε...

και γω με το Speed Download νταραβερίζομαι! Με 'χει βγάλει ασπροπρόσωπο με όλον αυτό τον χαμό του Rapidshare! BTW Αντώνη, η ταινία που έχεις στο link σου είναι φοβερή, να τη δεις, ειδικά αν είσαι φαν των asian horror movies!
Κωστή, χαρά στην υπομονή σου με τα torrents! Ειδικά από public trackers οι ταινίες κατεβαίνουν με το πάσο τους! Βέβαια και τα λεφτά που ζητάει το Rapidshare δεν είναι και λίγα. Εύχομαι μόνο να μη το κλείσουνε γιατί έχω συνδρομή ενός χρόνου!

Ανώνυμος είπε...

macnasos η μαγκιά είναι στο upload. Άμα δίνεις πολύ, παίρνεις με πολύ. Είμαι τυχερός που έχω μεγάλο upload. Αλλιώς θα σερνόμουν κι εγώ..

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Εγώ προσωπικά έχω πει του Azureus να δίνει 80kb/sec στο upload (τώρα που η Forthnet ελέησε να μας δώσει 1Mbit upload). Κι αυτό γιατί κατεβάζω από trackers με ratio συνήθως. Σε αυτούς κατεβάζω αρκετά γρήγορα. Συνήθως από public tracker κατεβάζω μόνο τηλεοπτικές σειρές, αλλά με τη βοήθεια του εξαιρετικού TVShows, όταν ξυπνήσω έχουν σχεδόν κατέβει τα επεισοδιάκια (τα βάζει να κατεβαίνουν μόλις κυκλοφορούν)!
@Κostis, είμαι περίεργος, τι upload έχεις δηλαδή; Μπας και είσαι ακροβολισμένος σε κανένα πανεπιστήμιο; :-P
@Macnasos, το Tales of Two Sisters το έχω δει εδώ και καιρό και είναι από τις αγαπημένες μου του είδους, κυρίως γιατί έχει φοβερής αισθητικής πλάνα!

Ανώνυμος είπε...

Αντώνη 2.5mbit up έχω στο σπίτι :p

Ανώνυμος είπε...

24mbit down ο ένας, 2,5mbit up ο άλλος, βρε δε χαιρετιόμαστε λέω εγώ!
Κωστή, το έχω ακούσει κι από άλλους αυτό για τα torrents (όσο περισσότερο up τόσο περισσότερο down). Αλλά μερικοί λένε το αντίθετο και άντε βγάλε άκρη.
Αντώνη, το Tale of Two Siters έχει και φοβερό soundtrack. Δεν θα τη χαρακτήριζα κλασική ταινία τρόμου, αλλά σίγουρα είναι τρομακτική και πολύ καλοφτιαγμένη όπως λες κι εσύ.

Ανώνυμος είπε...

macnasos αυτό ισχύει για τα torrents. Από τότε που μεγάλωσε το upload μου, τα downloads μου έγιναν ακόμα πιο γρήγορα!

suicico είπε...

Και εγω για 24 στοχευα αλλα μου βγηκε 14, αλλα κανενα παραπονο μιας και αυτο ειναι αρκετα γρηγορο, εαν σκεφτει κανεις οτι μεχρι πριν απο λιγο καιρο τα netcafe ειχαν 8αρες συδνεσεις.
Anyway, δεν νοητε rapidshare χωρις download manager, εγω ειχα το igetter αλλα μετα απεκτησα το Speed απο το heist και μπορω να πω οτι ΚΑΜΙΑ σχεση. Speed Download Rules

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@suicico σχετικά με το iGetter: Αν πας στην ιστοσελίδα τους, τρως την πρώτη κρυάδα. Εμφανισιακώς μου θυμίζει εποχές 10.2 (Jaguar) και η εφαρμογή είναι παρόμοιας αισθητικής με ολίγον τι java ui. Δεν ξέρω, με το που την είδα τη σιχάθκε η ψυχή μου.
Ωραία όλη αυτή η συζήτηση για τους download managers αλλά κατάφερα να κατεβάσω 26GB σε 5 ημέρες από το Rapidshare και τώρα δεν μ' αφήνει να κατεβάσω τίποτα (έκλεισε η κάνουλα των megabytes) δεν ξέρω και γω για πόσο καιρό, επειδή λέει υπερέβει το limit. Ουάτ δε χελ!

Ανώνυμος είπε...

Speed download is fugly and doesn't play nice with the system. Check http://www.apple.com/downloads/macosx/internet_utilities/downloadqueue.html :)

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Μάρκο, ομολογώ ότι δεν το είχα υπόψη μου το Download Queue. Από UI είναι όντως πολύ mac-like, δεν ξέρω από δυνατότητες όμως. Το έχεις δοκιμάσει με πολλαπλά Rapidshare downloads (αυτό με καίει εμένα);
Το κατέβασα για αν το δοκιμάσω, αλλά το Rapidshare μου λέει ότι έχω ξεπεράσει τα 25GB σε 5 μέρες και δε μ' αφήνει να κατεβάσω τίποτα για να το δοκιμάσω..
Όσο για το Speed Download, με χαλάει και μένα λίγο το UI του (ειδικά τα κόκκινα icons και τα δαιδαλώδη μενού του), αλλά μπροστά στο iGetter είναι όαση...

Mark Papadakis είπε...

Regarding Download Queue: I downloaded some 20Gs worth of data ( multiple/concurrent download connections ) using that application and it worked like a charm. Its nice, integrated with safari and it just works. Way worth the little money the developer asks for for it. In other words, use it. :)

I don't use it nowadays, but that's because I am not actually downloading much.