Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2008

Time Machine saved my iLife!


Γυρίζω από την Φλωρεντία και ανεβάζω τον γενικό διακόπτη σε όλα τα κομπιουτόρικα συστήματα του σπιτιού και παθαίνω ένα μικρό εγκεφαλικό. Ένας εξωτερικός δίσκος Lacie BigDisk 500GB έχει τινάξει τα πέταλα και αρνείται να εκκινήσει. Ο συγκεκριμένος δίσκος είναι μια συστοιχία δύο δίσκων σε μορφή RAID0 και είναι αυτός που τύχαινε να έχει, μεταξύ άλλων όλη τη βιβλιοθήκη του iTunes (με καμμιά 600αριά αγορασμένα τραγούδια του iTunes) και όλες μου τις φωτογραφίες στο iPhoto (12000 από δαύτες)...

Όπως καταλαβαίνετε, εδώ μιλάμε για τα πιο σημαντικά μου data.
Το μυαλό μου άρχισε να γυρίζει και τα έβλεπα όλα έγχρωμα όπως όταν φας ένα κιλό σοκολάτα. Ανοίγω το case του δίσκου να δω τι φταίει και μετά από επιθεώρηση ανακαλύπτω ότι έχει καεί μέσα το ολοκληρωμένο της παροχής ρεύματος και δυστυχώς όχι το τροφοδοτικό.

Ένα από τα νέα χαρακτηριστικά που περίμενα πως και τι από το Leopard, ήταν το Time Machine και όποιος έχει "καεί" κατά καιρούς από χάσιμο data, σίγουρα θα αντιλαμβάνεται την χρησιμότητα του. Έτσι με το που έβαλα το Leopard αγόρασα και έναν εξωτερικό δίσκο και το άφησα να κάνει backups όποτε ήθελε.

Τώρα λοιπόν ήρθε η στιγμή να διαπιστώσω αν το Time Machine δουλεύει όπως υπόσχεται. Το τελευταίο backup που είχα πάρει ήταν 1 μέρα πριν φύγω για Φλωρεντία. Αγόρασα λοιπόν έναν MyBook 750GB Pro Edition (με FireWire 400 και USB 2.0), τον κούμπωσα στο Macmini, mountαρά και τον backup δίσκο και έκανα ένα απλό drag'n'drop τους φάκελους που μ' ενδιάφεραν στον MyBook (100GB δεδομένα). Μετά από 2 ωρίτσες, όλα τα αρχεία είχαν μεταφερθεί και είχα πάλι όλες τις μουσικές μου και τις φωτογραφίες, σαν να μην είχε συμβεί τίποτα!

Συμπέρασμα: Όσοι έχετε Leopard κάντε χρήση απαραιτήτως του Time Machine. Δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα, μόνο συνδέστε πάνω στο mac σας έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο και ξεχάστε το. Μην περιμένετε να "καείτε" πρώτα για να βάλετε μυαλό. Το Time Machine είναι φοβερά απλό στη χρήση του και χαίρεσαι να το χρησιμοποιείς. Ο τρόπος που κάνει backup είναι απλός για να κάνετε restore από 1 ως όλα τα αρχεία σας μέσα από το finder, χωρίς να χρειαστεί να μπείτε στο διαστημικό interface του, διατηρώντας τη δομή του δίσκου σας μέσα σε υποφάκελους χωρισμένους ανά ημερομηνία.
Κατά δεύτερο λόγο, αν και έχω 4 Lacie δίσκους, μετά από αυτό το κάζο έπαψα να τους εμπιστεύομαι. Ο MyBook είναι πιο αξιόπιστος και πολύ πιο γρήγορος, ειδικά στην FireWire έκδοση του. Γνωρίζω ότι οι Lacie δίσκοι είναι designάτοι και φθηνοί, αλλά νομίζω είναι λιγότερο αξιόπιστοι και από έναν δίσκο ζητάς κυρίως αξιοπιστία για να του εμπιστευτείς τα data σου.

3 σχόλια:

Jimbo είπε...

Καταρχήν welcome back!

Εμένα με έλουσε κρύος ιδρώτας μόνο που τα έγραψες, όχι αν τα πάθω...

Μου φαίνεται πάω να χτυπίσω έναν εξωτερικό seagate(5 χρ. εγγύηση) που είδα στο πλαίσιο με 79 euros. Το μόνο κακό είναι ότι είναι usb και όχι firewire.

thalis είπε...

Με προβλημάτισες με αυτά που είπες για τον Lacie, τον θεωρούσα αξιόπιστο και, αν μπορεί να ειπωθεί για σκληρό, "mac friendly".
Πάντως χειρότερο πράμα από το mybook δεν μου έχει τύχει, ξαφνικά σταμάτησε να δουλεύει, και δυστυχώς όχι μόνο σε εμένα http://www.tomrafteryit.net/western-digital-my-book-pro-edition-ii-sucks/

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@jimbo Ευχαριστώ, μόλις συνήλθα από το Ιταλικό κρύωμα που άρπαξα και σιγά σιγά όλα τα συστήματα επανέρχονται online! Είμαι σε full throttle mode για keynote! Όσο για τον δίσκο, δεν πειράζει που θα πάρεις USB, εγώ ήθελα FireWire γιατί εκεί έχω iPhoto και iTunes Library και ήθελα γρήγορο read/write access. Για backup τώρα πιστεύω μια χαρά είσαι (και γω USB 2.0 έχω του λαού).

@thalis Kαι γω αυτής της εντύπωσης ήμουν και γέμισα Lacie το σπίτι. Αλλά με αυτό που έπαθα με το BigDisk με θορύβησε και έψαξα λίγο στο Net και οι απόψεις διίστανται. Το ίδιο και με τους Seagate FreeAgent και WD MyBook (τελικά έχω τον Premium), που ο καθένας λέει τον πόνο του. Νομίζω ότι δύσκολα θα βρίσκουμε πλέον αξιόπιστους εξωτερικούς δίσκους. Πάντως το link που μου δωσες για τον MyBook του τύπου είναι για τον 1TB άρα συστοιχία 2 δίσκων σε RAID0 όπως και ο BigDisk μου που τα φτυσε. Έχω την υποψία ότι το κύκλωμα της τροφοδοσίας των RAID0 εξωτερικών είναι συνήθως δια τον πέκολα (γιατί και αυτού δεν του άναβε καν)...