Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2008

Ξανακλειδώνοντας το iPod Touch!

Λοιπόν και πολύ άντεξα. Κατόπιν ώριμης σκέψεως, απέδειξα πόσο Apple fanboy είμαι και "αναβάθμισα" το iPod Touch μου στην έκδοση 1.1.3. Όσοι παρακολουθείτε τις περιπέτειες μου με το iPod Touch, θα ξέρετε ότι το ξεκλέιδωσα (jailbreak) σχεδόν με το που το πήρα.

iPod Touch 1.1.3

Ο πιο σπουδαίος λόγος που "έσπασα" το iPod Touch είναι για να εγκαταστήσω τις εφαρμογές του iPhone που η Apple "ξέχασε" να βάλει στο iPod Touch (Maps, Mail, Notes, Stocks, Weather). Μετά βέβαια, βρήκα και άλλες ωραίες εφαρμογές να εγκαταστήσω μέσω του Installer.app. Παιχνίδια όπως το iBackgammon, iBlackjack, iSolitaire, iSlots, ScummVM, αλλά και εφαρμογές όπως το Customize, Web Search, Converter μου έκαναν γούστο. Ειδικότερα τα παιχνιδάκια πολύ με βόλευαν στις περιοχές που δεν υπήρχε κάποιο ξεκλείδωτο ασύρματο δίκτυο έτοιμο για να το εκμεταλλευτώ.

Το αρνητικό της όλης υπόθεσης ήταν ότι το iPod Touch δεν είχε πια τόσο μεγάλη διάρκεια στην μπαταρία του και δεν ήταν και τόσο σταθερό (λόγω του σπασίματος και ότι ήμουν στην έκδοση 1.1.1).

Όταν ο Steve ανακοίνωσε ότι το iPod Touch θα αποκτήσει τις εφαρμογές του iPhone, χάρηκα εώς την στιγμή που ανέφερε ότι θα μας στοιχίσει 18 Ευρώ. Δεν είναι τα χρήματα (έχω συνηθίσει να πληρώνω για εφαρμογές και το ποσό δεν είναι τραγικό), αλλά η αντιμετώπιση της Apple προς τους πιστούς της καταναλωτές που αγόρασαν την συσκευή με το που κυκλοφόρησε, ενώ τα σημερινά λαμόγια τσεπώνουν αυτές τις εφαρμογές for free. Φώναξα που λέτε, γκρίνιαξα σε φόρουμ, έστειλα ένα ωραίο feedback στην Apple και ησύχασα.

Στην αρχή είχα αποφασίσει να μη μπω στην διαδικασία της αναβάθμισης και να παραμέινω με το Jailbroken iPod μου μέχρι να αρχίσουν να βγαίνουν οι κανονικές εφαρμογές τρίτων. Έλα όμως που κάτι τα πολύ χρήσιμα webclips, κάτι το ψευδοGPS του Google Maps (που δε δουλεύει Θεσσαλονίκη), κάτι το κουλαριστό rearrange των μπαρμπαδελιών icons, με έψησαν να μπω στο trip της αναβάθμισης.

Μπήκα λοιπόν στο iTunes και έκανα την αναβάθμιση (-18 Ευρώ από την Visa), όχι χωρίς μικροπροβληματάκια, αλλά τα κατάφερα. Μετά την αναβάθμιση, το iTunes δείχνει στο sidebar του, την πορεία της φόρτισης και την στάθμη της μπαταρίας του iPod Touch (πολύ χρήσιμο feature), και η οθόνη του iPod Touch μου άδειασε κατά 2 οθόνες (το είχα γεμάτο εφαρμογές και παιχνίδια). Επιπλέον το dock του iPod Touch άλλαξε και έγινε αυτό το λούμπεν του iPhone/Dashboard. Μια ευχάριστη είδηση ήταν πως το Mail.app είχε διατηρήσει όλα τα accounts μου (.Mac και GMail), το ίδιο και τα Notes, Stocks, Weather, Maps! Επίσης μπόρεσα επιτέλους να προσθέσω ένα Yahoo! λογαριασμό email (που προσφέρεται δωρεάν σαν push-email για όλους τους iPhone και πλέον iPod Touch χρήστες). Πριν, με το σπασμένο iPod Touch δεν μ' άφηνε.

Πέρα από όλα αυτά, τα webclips είναι πολύ χρήσιμα. Γέμισα μια δεύτερη οθόνη με διάφορα webapps που χρησιμοποιώ συχνά όπως το Tomatometer, TVForecast, δύο mobile εκδόσεις για την Wikipedia, IMDB Mobile, το iPhone AJAX Remote του Remote Buddy, το Mobile Newsgator για τα RSS μου που συγχρονίζεται μια χαρά με το NetNewsWire του MacBook μου, το JiveTalk (chat app), την mobile σελίδα του Google με όλες τις εφαρμογές της για το iPhone και την iPhone έκδοση του MacRumors.

Το iPod Touch μου φαίνεται πιο σταθερό και πιο γρήγορο (μπορεί και να είναι ψυχολογικό που λέμε). Χάρηκα που έκανα την αναβάθμιση και έχω τις εφαρμογές που χρειάζομαι με τις ευλογίες της Apple και με την υποστήριξη της. Το να μένεις 2-3 software updates πίσω σε μια τόσο πολύπλοκη συσκευή όπως το iPod Touch/iPhone, δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Θα μου λείψουν τα παιχνιδάκια που σκότωνα τον χρόνο μου, αλλά ο Φεβρουάριος/Μάρτιος είναι κοντά και ευελπιστώ ότι οι "επίσημες" εφαρμογές θα είναι το ίδιο καλές, αν όχι καλύτερες, από αυτές ενός "ξεκλείδωτου" iPod Touch. Αν δούλευε και το LocateMe του GoogleMaps στην Θεσσαλονίκη, θα ήταν όλα τέλεια... Στη σελίδα του Skyhook Wireless, δείχνει ότι έχει κάλυψη στην Αθήνα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλά! Εγώ ακόμα περιμένω την Apple να φέρει το iPhone στην Ελλάδα. Φέξε μου και γλίστρησα...

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Δεν ξέρω, έχει αρχίσει και μου τη δίνει εμένα που πήρα και το iPod Touch για να ξεχαρμανιάσω μέχρι να κυκλοφορήσει το iPhone στην Ελλάδα. Φαντάσου να μην είχα και το iPod Touch. Θα είχα βγάλει φλύκταινες! Χαρά στην υπομονή σου.