Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2007

Οπτικοακουστικό Αρχείο της ΕΡΤ στο διαδίκτυο!

Η ΕΡΤ, όπως και το BBC, προχώρησε στην ψηφιοποίηση του πλούσιου αρχείου της (όσα δεν έσβησαν από τις βιντεοκασέτες δηλαδή). Δημιούργησε ένα portal, το ert-archives.gr και μπορεί ο κάθε Έλληνας (και μη) να επισκεφθεί τη σελίδα και να δει 4 δεκαετίες τηλεοπτικής ιστορίας και παλιές παιδικές σειρές όπως Φρουτοπία και ούτω καθεξής!

Μάλιστα αξίζουν στην ΕΡΤ συγχαρητήρια γιατί φρόντισε το site αυτό να δουλεύει και στους υπολογιστές Macintosh (Safari & Firefox) κάτι που το μεγαθήριο BBC δεν έχει κάνει ακόμα (δουλεύει μόνο σε Βίντοουζ). Άρα τα αρχεία βίντεο, για να παίζουν και σε mac, δεν περιέχουν Windows media DRM. Το μόνο που χρειάζεστε είναι να εγκαταστήσετε το δωρεάν Flip4Mac Windows Media plugin για το Quicktime που μπορείτε να το κατεβάσετε στη σελίδα της τρισκατάρατης Microsoft κάνοντας κλίκι εδώ και είστε jet-set.

Σίγουρα; Μάλλον όχι... Ενώ το site και τα βίντεο παίζουν μια χαρούλα στο ξεχασμένο με Tiger, παλιό iBook μου, στο Macbook που το δοκίμασα με Leopard και εγκατεστημένο το plugin, μου βγάζει μήνυμα ότι το λειτουργικό μου σύστημα δεν υποστηρίζεται. Σκατά. Δοκίμασα να βάλω και την τελευταία BETA του plugin μπας και φταίει αυτό αλλά τίποτα. Μάλλον είναι κάποια ασυμβατότητα της σελίδας με το λειτουργικό σύστημα, ξέρω γω. Στον τομέα Τεχνικά Θέματα αναφέρει να απενεργοποιήσεις το pop-up blocker το οποίο και έκανα αλλά τρίχες curly. Τώρα εγώ πως θα δω Φρουτοπία; Ε; Ε;

Έστειλα ένα ευγενικό email στην ΕΡΤ μήπως είναι μια απλή παράβλεψη και μπορεί να διορθωθεί σύντομα, οπότε θα δούμε. Αν παίζει σε κάποιον από εσάς σε Leopard στείλτε μου φιρμάνι μην έχει πάθει κανά ζάβλαμα το Macbookάκι μου.

4 σχόλια:

Thodoris είπε...

Άσχετα με τα ψιλοπροβληματάκια, πρόκειται για μια καλή αρχή για τη ψηφιοποίηση του υλικού που είναι τεράστιο

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Θα ήθελα να βάλουν και μεταγλωτισμένες παλιές σειρές, όπως Το Μυστήριο του Χρυσού Πιθήκου, Ένας Σερίφης Γκαφατζής, Κάντυ Κάντυ, Οδύσσεια του Διαστήματος, Νιλς Χόλγκερσον κ.ο.κ.
Είχα αποθέσει τις ελπίδες μου στα ψηφιακά της (Πρίσμα και Σινέ) αλλά ακόμα δεν έχω δει φως... Εσένα σου δουλεύουν σε Leopard τα βίντεο, δόκτωρα;

Thodoris είπε...

Άμα σου πω ότι δεν έχω βάλει ακόμη Leopard. Φοβάμαι να ζορίσω το Mac Mini 1,42 που έχω, το κύριο μου μηχάνημα βλέπεις... δε θέλω να έχω προβλήματα...

Αντώνης Σιγάλας είπε...

εγώ το έβαλα σε δύο G4 laptops του πατέρα και της μητέρας μου (1,33GHz και 1GHz αντίστοιχα) και πάει σφαίρα, δε νομίζω ότι έχεις κάτι να φοβηθείς. Έχω ακούσει ότι θέλει 1 γίγα μνήμη τουλάχιστον οπότε δεν ξέρω. Πάντως αν δεν βιάζεσαι να αναβαθμίσεις καλό είναι να περιμένεις.