Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2007

Face Off Book ή Ξυπνήστεεεεεε!

Καλά τι γίνεται κοιμάται όλη η Ελληνική μπλογκόσφαιρα και γω μόνο επαγρυπνώ στις επάλξεις για να διατηρήσω τα κεκτημένα του web2 κοσμάκη; Δεν ακούω κανέναν να παραπονιέται για το ΣΚΑΝΔΑΛΟ του Beacon από το "αγαπημένο" social στέκι μερικών, το Facebook.

Δηλαδή, δεν φτάνει που από default βλέπει ο τζιγκιφρίουνας "φίλος" που νομίζει ότι είναι φίλος μου, αλλά ούτε να τον δω δεν θέλω, ό,τι έχω κάνει στο προφίλ του Facebook μου, τώρα θα βλέπει και ό,τι κάνω στο web; Τι πράγματα αγοράζω από το Amazon, και από το eBay; Και το κακό δεν είναι ότι τα χάλια μου τα βλέπουν μόνο οι "κολλητοί εξ αποστάσεως" αλλά και το Facebook, οι διαφημιζόμενοι του Facebook και η Microsoft. Και μερικοί γκρινιάζουν για το DRM στα τραγούδια και τις μονοπωλιακές τακτικές της Microsoft ή της Apple και αυτό δεν τους ενοχλεί διόλου;

Ξέρω ότι έκανε ανακοίνωση ο πανηλίθιος CEO του Facebook (που νομίζει ότι είναι ο Steve Jobs αλλά δεν είναι ούτε ένα μιτοχόνδριο από μια τρίχα από τα γεννητικά όργανα του Jobs) και ζητάει "συγγνώμη" από τους χρήστες του Facebook για την αδιακρισία και ότι μπορείτε λέει να το απενεργοποιήσετε αν θέλετε ή ότι η χρήση του είναι προαιρετική. Πόσοι όμως θα μπουν στο κόπο αλήθεια, να ασχοληθούν να απενεργοποιήσουν αυτό το νέο "feature", ειδικά όταν το 80% του web δεν ενδιαφέρεται ή δεν ασχολείται για τα δικαιώματα του; Και ακόμα κι αν όντως η χρήση του είναι προαιρετική, εγώ τώρα πρέπει να φοβάμαι μήπως και τελικά με παρακολουθεί ο Facebook και δεν το ξέρω; Το 1,6% της Microsoft και η φάτσα αυτού του 25χρονου μόμολου CEO δεν μου εμπνέουν εμπιστοσύνη...

Επίσης αν και οι ειδοποιήσεις του Beacon απενεργοποιούνται από το να τις βλέπουν τα "φιλαράκια" σας, τα δεδομένα ΠΑΛΙ μαζεύονται και επεξεργάζονται στους servers του Facebook - μη νομίζετε ότι ξεφύγατε! (Ιδού και πως μπορείτε να τα κάνετε block από τον Firefox).

Δεν είναι τραγικό αυτό το cookie-spyware που καταγράφει τις συνήθειες σας στο δίκτυο ακόμα και όταν ΔΕΝ είστε συνδεδεμένοι στο Facebook ή εγώ είμαι ο περιέργος; Και αλήθεια τι πραγματικά σας προσφέρει το Facebook περισσότερο από αυτά που σας ζητάει (το δικαίωμα να γίνεται broadcast η ζωή σας στο δίκτυο); Θέλετε να κρατήσετε επαφή με τους φίλους σας; Πάρτε τον τηλέφωνο, βγείτε για καφέ μαζί του, στείλτε του email, SMS, IM, διαβάστε το blog του - Έχετε εναλλακτικές. Καταλαβαίνω ότι το Facebook είναι trendy και θέλετε να είστε μέσα στα πράγματα, αλλά μάθετε να προστατεύετε τον εαυτό σας και τα προσωπικά σας δεδομένα πρώτα.

Για την ιστορία, έχω προσπαθήσει να "ξεγραφτώ" από το Facebook εδώ και ένα μήνα και δεν έχω ξανασχοληθεί από τότε. Αλλά να φανταστείτε ότι δεν μπορείτε ούτε DELETE το account σας να κάνετε! Ναι όπως το ακούτε, τα δεδομένα σας μένουν για πάντα στους servers του Facebook πεσκέσι. Ξυπνήστε και σβήστε τον εαυτό σας από το Facebook γιατί αλλιώς θα κρατήσω την αναπνοή μου 25 δευτερόλεπτα (παραπάνω όχι, γιατί ερυθριώ).

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Koita egw nomizw oti ,opws kai polloi,zhleyeis ayto pou katefere o zuckerberg,kai les malakies tou typou siga kai ti ekane kai gw 8 to ekane kai tetoia ,kyriws logo ths hlikias tou kai tou oti den htan kai kanas empeiros programmatisths alla apla kapoios pou tou hr8e h idea kai epsaxe kai ema8e.alla anti aytou ka8ese kai tou ta ''xwneis''.twra oso gai to beacon mhn trelainesai ginetai xamos ekei exw apo blogs pou to lene kai to xanalene alla mhn nomizeis oti kaneis ton endiaferei allwste yparxoun ena swro alla shmia pou s parakolou8oun.apo to ti sites mpaineis mexri otidhpote apo ta widget pou vazeis sta blog sou ktl katse diavase kai kanena terms prin patas to klik.gnwmh mou twra ayth.

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Σέβομαι πάντα την γνώμη των ανώνυμων, εγώ! Και ναι είμαι ζουλιάρης που του ήρθε τέτοια ιδέα του Zuckerberg που δεν είχε ματαγίνει π.χ. από το ΜySpace. Όσον αφορά τα terms που λες, εσύ τα διαβάζεις δηλαδή;
Και αφού υπάρχουν τόσα blogs που το λένε και το ξαναλένε για το beacon πως γίνεται να μην τον ενδιαφέρει κανέναν; Έχεις τη λογική του παραλόγου μου φαίνεται.