Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2007

Ασύρματη διαχείριση σπιτικού δικτύου στο Leopard

Ωραίος και ψαρωτικός τίτλος ε; Που προδιαθέτει σε στυλ διατριβή, που θα μάθετε πολλά πράγματα που δεν ξέρατε και έτσι. Φίλοι μου, εγώ δεν είμαι ο wikipediaς, αλλά ένας ταπεινός blogger που σκοπεύει να μοιραστεί μαζί σας διάφορες αλήθειες βγαλμένες από τη ζωή. Συγγνώμη κιόλας που άργησα να κάνω post αλλά έκανα πήλινγκ στα δάχτυλα και ο γιατρός μου απαγόρεψε να πληκτρολογώ πάνω από 50 λέξεις την ημέρα.

Που λέτε, στο σπίτι μου διαχειρίζομαι 5 mac υπολογιστές και απομακρυσμένα άλλους 2 (των γονιών μου), 510 χιλιόμετρα μακρυά, στον Πειραιά, την ιδιαίτερη πατρίδα μου. Τόσους πολλούς υπολογιστές δεν είχα ποτέ στη ζωή μου όταν ήμουν πισάς και λειτουργούσα (;) με τα Βίντοουζ. Τότενες είχα μόνο 2.

Τώρα που έχω 5+2 δώρο, μπορώ να πω ότι ένα κομμάτι από το χρόνο μου καταναλώνεται στο να διαχειρίζομαι αυτούς τους υπολογιστές και να τους κρατώ σε άριστη φόρμα. Μη φανταστείτε ότι είναι και τίποτα δύσκολο, ιοί, spywares και malwares δεν υπάρχουν, το λειτουργικό δε σου πρήζει τα ούμπαλα κάθε λίγο και λιγάκι να καθαρίσεις τα εικονίδια του desktop σου, οπότε υπάρχει μια σχετική ηρεμία.

Τώρα με το Leopard, η ζωή μου σαν remote administrator έγινε ακόμα πιο εύκολη γιατί:
- Το θέμα networking βελτιώθηκε πολύ. Όλοι οι υπολογιστές του τοπικού δικτύου μου εμφανίζονται στο sidebar του Finder και συνδέομαι αυτόματα με τα απαραίτητα credentials με ένα απλό κλικ.
- Μπορώ πλέον να κάνω share οποιοδήποτε σημείο των δίσκων θέλω (ένας τομέας που υστερούσαμε έναντι των Βίντοουζ).
- Εξαφανίστηκε η μισητή πολύχρωμη μπαλίτσα όταν αποσυνδεόμαστε απότομα από ένα network volume. Αυτό πραγματικά μου είχε σπάσει τα ακτινίδια ΠΟΛΛΕΣ φορές.
- Share screen ΠΑΝΤΟΥ. Αυτό είναι σωτήριο και δουλεύει με ένα κλικ. Φανταστείτε σενάριο: Έβγαινε ένα software update και στο Tiger έπρεπε να το κάνω χεράτα σε κάθε υπολογιστή. Θα μου πείτε γιατί δεν έβαζες ένα VNC Viewer (server είχε embedded το λειτουργικό) να κάνεις τη δουλειά σου; Βαριόμουνα - τόσο απλά. Ήταν άλλη μια εφαρμογή που έπρεπε να τρέχω και να ανανεώνω. Τώρα στο Leopard, απλά δουλεύει από τον finder και με ένα κλικ κάνω τη δουλειά μου εύκολα και γρήγορα. Το share screen του Leopard είναι πολύ πιο γρήγορο από οποιόδηποτε VNC viewer για mac και έχει πολλές δυνατότητες όπως copy+paste clipboard, live resizing του παραθύρου, adaptive quality που δουλεύει απλά τέλεια σε ασύρματο δίκτυο.
Ακόμα υπάρχει και το σωτήριο απομακρυσμένο share screen μέσω του iChat. Όποτε ο πατέρας μου έχει κάποιο πρόβλημα, ελέγχω τον υπολογιστή του μέσω του iChat και κάνω την δουλειά μου. Όσον άφορα το "Back to my mac" αν και χρήστης dotmac δεν έχω βρεθεί ακόμα στην κατάσταση να χρειαστεί να το χρησιμοποιήσω, αλλά δεν φαίνεται να πολυλειτουργεί σωστά και ούτως ή άλλως κάνω τη δουλειά μου με το LogmeIn ή έναν VNC Viewer.
- Η τεχνολογία των εξωγήινων που ακούει στο όνομα spotlight, δουλεύει πλέον και σε τοπικό δίκτυο και μπορώ να ψάξω γρήγορα σε όλους τους υπολογιστές του δικτύου από το finder μου και με τη βοήθεια του coverflow και του quicklook να βρω γρήγορα το αρχείο που ψάχνω, αδιάφορο σε ποιον υπολογιστή το έχω.
- Τέλος, η αγαπημένη μου προσθήκη του Leopard, το Time Machine διασφαλίζει αυτόματα, ότι όλα μου τα δεδομένα σε όλους μου τους υπολογιστές δε θα χαθούν από έναν χτυπημένο δίσκο ή ένα κατά λάθος σβήσιμο. Απλά συνδέοντας έναν δίσκο στο μηχάνημα που με ενδιαφέρει, το θέμα backup θεωρείται λήξαν.

Για μένα όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά άλλα ακόμα, άσχετα με τον τίτλο αυτής της δημοσίευσής, κάνουν το Leopard να φαντάζει έτη φωτός μπροστά από το Tiger.

Δεν υπάρχουν σχόλια: