Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

Νέο Time Capsule στο σπίτι!

Τόσο καιρό αντιστάθηκα στην ιδέα ενός Time Capsule για ασύρματα backup των υπολογιστών μου μέσω του φοβερού Time Machine. Για τα δύο φορητά του σπιτιού χρησιμοποιούσα έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο USB στον οποίο τα συνέδεα όποτε θυμόμουν (συνήθως μια φορά την εβδομάδα). Το ίδιο έκανα και για τον σταθερό Mac Pro σε έναν άλλον εξωτερικό σκληρό που έχω μόνιμα συνδεδεμένο. Αιτία για αυτή την διάταξη είναι ότι ήδη είχα δύο Airport Extreme στο σπίτι για τις ανάγκες μιας καλής ασύρματης δικτύωσης και ένα Time Capsule απλά "δεν χωρούσε" στις ανάγκες μου.

Όμως, τα Time Capsule και τα Airport Extreme εσχάτως γνώρισαν νέες εκδόσεις με δύο πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά: Δυνατότητα Dual-Band καθώς και δημιουργίας δεύτερου wifi δικτύου για τους "επισκέπτες" σας με δυνατότητα πρόσβασης μόνο στο Internet και όχι στους άλλους υπολογιστές του δικτύου σας!

Στην περίπτωση του Dual-Band, το Τime Capsule εκπέμπει τόσο στις συχνότητες των 5GHz για να δίνει γρήγορες ταχύτητες σε συσκευές με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυα 802.11n (όπως όλη η σειρά υπολογιστών της Apple) και στις συχνότητες 2,4GHz για σύνδεση συσκευών που χρησιμοποιούν το πιο αργό πατροπαράδοτο 802.11g (παλιότεροι υπολογιστές, συσκευές όπως Wii, iPhone, iPod Touch κ.ο.κ.). Το αποτέλεσμα του Dual-Band είναι ότι οι συσκευές ανάλογα με τις δυνατότητες δικτύωσης τους επιλέγουν την αργή ή την γρηγορότερη πρόσβαση και έχουν το μάξιμουμ των ταχυτήτων, ενώ στα προηγούμενα Time Capsule και Airport Extreme έπεφτε κατά πολύ η μέση ταχύτητα του ασύρματου δικτύου...

Η περίπτωση της δημιουργίας δεύτερου δικτύου για "επισκέπτες" στον χώρο σας, είναι πολύ χρήσιμη για κοινόχρηστους χώρους με wifi (π.χ. μαγαζιά και καφετερίες), αλλά και σε σπίτια που έχουμε συχνά επισκέψεις με φίλους ή γνωστούς με συσκευές ασύρματης δικτύωσης. Αντί να δίνουμε πρόσβαση σε όλο μας το δίκτυο σε γνωστούς και αγνώστους, μπορούμε να τους δίνουμε μόνο Ιnternet βάζοντας τους στο δεύτερο ασύρματο δίκτυο και έτσι δεν αποκτούν πρόσβαση στους άλλους υπολογιστές και κοινόχρηστους φακέλους του δικτύου μας, αλλά ούτε και αποθηκεύεται ο κωδικός του δικτύου μας στον υπολογιστή τους (από απροσεξία πολλές φορές).

Αυτά τα δύο νέα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με τις τρεις θύρες gigabit ethernet (1GBps ενσύρματης δικτύωσης) του Time Capsule, μιας και τα δύο μου Airport Extreme άνηκαν στην γενιά του Fast Ethernet ήτοι 100MBps ενσύρματης δικτύωσης, με ανάγκασαν (τραβάτε με κι ας κλαίω) να αγοράσω ένα νέο Time Capsule 500GB που το ζαχάρωνα στο μαγαζί!

Και δεν απογοητεύτηκα με τις διαφορές στις ταχύτητες! Το Network Utility αναφέρει ταχύτητες σύνδεσης στα 270MBit για συσκευές με 802.11n (τα δύο φορητά και ο iMac) από 130MBit που τους έδινε προηγουμένως το Airport Extreme που ναι μεν ήταν 802.11n αλλά η συνύπαρξη στο ίδιο δίκτυο συσκευών με ταχύτητες 802.11g, έριχνε στην μέση τις επιδόσεις του δικτύου!

Επιπλέον το ασύρματο back up μέσω του Time Capsule, δουλεύει μέχρι στιγμής άψογα και στα δύο φορητά, κάνοντας backup κάθε ώρα, αντί για το εβδομαδιαίο χειρωνακτικό που έκανα εγώ, αφού αμελούσα να συνδέω τον εξωτερικό δίσκο για backup κάθε μέρα.

Τη δυνατότητα δημιουργίας Guest Networking δεν την έχω ενεργοποιήσει ακόμα, αφού δυστυχώς δεν δουλεύει σε Bridge-Mode όπως έχω σετάρει τώρα το δίκτυο μου, αλλά μόνο σε κατάσταση "Share a Public IP Address". Για να κάνω αυτή την αλλαγή πρέπει να αλλάξω τελείως τον τρόπο που δουλεύει το δίκτυο μου και αυτό σημαίνει πολλές χαμένες ώρες από τη ζωή μου. Ίσως σε κάποια φάση που θα έχω χρόνο για χάσιμο να ασχοληθώ.

Συμπερασματικά είμαι πολύ ικανοποιημένος με την αγορά μου. Το Time Capsule δουλεύει μια χαρά, έχω διπλασιασμό στις ταχύτητες του ασύρματου δικτύου μου (στις συσκευές με 802.11n) και οι φορητοί μας γίνονται αυτόματα backup κάθε ώρα.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντώνη με γειες! Και εγώ το σκέφτομαι για το 500άρι - το 1TB ξεφεύγει σε τιμή. Αυτό που προσθέτει δίκτυο δεύτερο για επισκέπτες είναι πολύ βολικό για μένα. Νομίζω θα το αγοράσω, αφού δεν έχω ούτε Airport Extreme και θα αποκτήσω δύο προϊόντα σε ένα. Το time Machine δουλεύει γρήγορα από ασύρματο ή καθυστερεί;

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Όντως το 1TB ξεφεύγει αρκετά σε τιμή και αξίζει μόνο αν έχεις πολλούς υπολογιστές για Βackup ή χρειάζεσαι πολύ αποθηκευτικό χώρο. Φυσικά μπορείς να συνδέσεις πάνω στο time Capsule έναν ή και περισσότερους USB ή Ethernet σκληρούς δίσκους, οπότε...
Το Time Machine δουλεύει άψογα μέχρι στιγμής, να μη το ματιάσω!

Ανώνυμος είπε...

Αντώνη με γειες και από εμένα, σε ζηλεύω γιατί και εγώ θέλω ένα!
Κάπου διάβασα ότι partition δεν μπορείς να τον κάνεις και αν δεν δεσμεύσεις τον ελεύθερο χώρο του, το time machine μπορεί να το γεμίσει με backup. Αληθεύει; Αν και εγώ θυμάμαι, γιατί πάει και καιρός που ενεργοποίησα το time machine, ότι ρυθμίζεις εξ αρχής το χώρο που θα καταλαμβάνει το back up! Και κάτι άλλο, στην θύρα usb αν συνδέσεις ένα hub και σε αυτό έναν εκτυπωτή και usb εξωτερικούς σκληρούς υπάρχει πρόβλημα ή κάποια δυσλειτουργία;;

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Από ό,τι ξέρω νομίζω πως δεν μπορείς να κάνεις partition τον εσωτερικό δίσκο του Time Capsule. Mπορείς όμως να κάνεις έαν Sparse Disk Image ας πούμε 100GB μέσω Disk Utility στο Time Capsule και να το κάνεις Mount. Η φύση του Time Machine είναι να γεμίζει τον δίσκο μέχρι αυτός να γεμίσει τελείως και μετά να αρχίζει να σβήνει τα παλαιότερα backup. Στη θύρα USB μπορείς όντως να συνδέσεις Hub και σ' αυτό να συνδέσεις δίσκους και εκτυπωτή ταυτόχρονα!
Συγνώμη για το άλλο σου σχόλιο στο MacHeist, αλλά κατά λάθος το απέρριψα και δεν μπορώ να το ανακτήσω. Το έγραψα εγώ και σε έκανα credit! Και πάλι συγνώμη, πάτησα λάθος linkι....

Ανώνυμος είπε...

Αντώνη ευχαριστώ για την απάντησή σου και όσο αφορά για το άλλο σχόλιό μου δεν χρειάζονται συγνώμες...