Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Vodafone εναντίον Cosmote, σημειώσατε...

iPhone 3G Cosmote Banner
Και πολύ κράτησε. Το μονοπώλιο στην πώληση του iPhone από την Vodafone εννοώ. Η Cosmote, μπήκε την αρχή της εβδόμαδας και αυτή στο πολύ επικερδές παιχνίδι της πώλησης του iPhone. Δούλεψε ο ανταγωνισμός, όπως ελπίζαμε, προς όφελος των καταναλωτών με καλύτερα συμβόλαια, περισσότερα megabytes για κατέβασμα μέσω 3G και καλύτερες τιμές;

Όχι ακριβώς. Η συσκευή είναι ακόμα HOT που λένε και οι εταιρίες την ξεζουμίζουν όσο μπορούν, άσχετα αν είναι στην Ελληνική αγορά διαθέσιμη από τον Αύγουστο του 2008! Βέβαια πολλοί είναι αυτοί που δεν ενέδωσαν όλον αυτόν τον καιρό στον έμμεσο εκβιασμό του συμβολαίου ή δίμηνης αναμονής της Vodafone και καλά έκαναν. Η πώληση του iPhone και από την Cosmote είναι ακόμα και για τους συνδρομητές της Vodafone, μία εναλλακτική στις πρακτικές της Vodafone που σίγουρα τώρα δεν θα μπορεί να σε βάζει στην αναμονή τόσο καιρό με την ελπίδα να υποκύψεις στην σύναψη συμβολαίου. Άλλωστε είναι γνωστό πως ο "φόβος φυλάει τα έρμα".

Από τιμές και συμβόλαια, η Cosmote θα μπορούσε κατά την ταπεινή μου άποψη να κάνει ένα πιο δυνατό άνοιγμα, κυρίως με επιπλέον data πακέτα στα συμβόλαια της. Αντ' αυτού, προτίμησε να εστιάσει στο πακέτο των 99 Ευρώ για την απόκτηση της συσκευής με 18μηνο συμβόλαιο με πάγιο 75 Ευρώ το μήνα. Έξυπνη προσφορά μιας και πολύ κόσμος εστιάζει μονάχα στο κόστος κτήσης και όχι στο συνολικό κόστος χρήσης. Μια "προσφορά" που άμεσα - θα έλεγα ενστικτωδώς - αντέκρουσε η Vodafone με δικό της ανάλογο πακέτο στα 99 Ευρώ και πάγιο 77 Ευρώ αλλά για 12μηνο συμβόλαιο!

Επιπλέον, η Vodafone αναβάθμισε την προσφορά της στα data πακέτα, προσφέροντας πλέον περισσότερα megabytes από την Cosmote. Μπορείτε να δείτε και μόνοι σας τα προγράμματα της Cosmote και της Vodafone για το iPhone, που σίγουρα θα γνωρίσουν ακόμα αρκετές παραμετροποιήσεις, αφού τώρα βρισκόμαστε στην μέση της μάχης των μάρκετινγκ τομέων των εν λόγω εταιρειών.

Άρα λοιπόν, ο ανταγωνισμός δούλεψε, αν και όχι τόσο πολύ, όσο θα ήθελαν μερικοί. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως και οι δύο εταιρίες "λήγουν" τις προσφορές τους στις 30 Ιουνίου. Ίσως αυτό να είναι σημάδι για τις νέες φημολογούμενες συσκευές iPhone που αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι.

Και μια ερώτηση για όσους τυχόν γνωρίζουν: Το πακέτο της Vodafone, iPhone 100 lite, πλέον δίνει 1,5GB όγκο δεδομένων το μήνα (ο οποίος δεν καταλαβαίνω από τη σελίδα τους αν διπλασιάζεται ή όχι). Ισχύει και στα υφιστάμενα συμβόλαια αυτή η αλλαγή ή θα πρέπει να "βολευτούμε" με τα 250+250MB του τότε συμβολαίου; Το ρωτάω γιατί πλησιάζει και το καλοκαιράκι και το data tethering με το iPhone OS 3.0, είναι μια ενδιαφέρουσα προοπτική! ;-)

Α, ναι! Και Vodafone εναντίον Cosmote σημειώσατε X. Φαίνεται πως η Vodafone ενδιαφέρεται ακόμα για τις πωλήσεις του iPhone και το πρεστίζ που δίνει στο brand name της, κι ας μας έχει ζαλίσει τον έρωτα με το Blackberry Storm της.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντώνη, εγώ πήγα και ρώτησα σε Cosmote κατάστημα και αυτοί πήγαν να με σμπρώξουν με το ζόρι σε συμβόλαιο... Τα ίδια σκατά είναι όλοι τους τελικά.

ToRRenT είπε...

Δυστυχώς ή ευτυχώς το συμβόλαιο με data γίνεται κάποια στιγμή πρακτικά αναπόφευκτο.

Κατά τη δική μου γνώμη αν δεν έχεις ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στο internet to iphone χάνει τη μισή αξία του κι αν προσπαθήσεις να χρησιμοποιήσεις data χωρίς να έχεις συμβόλαιο το κόστος είναι τραγικό! Το βασικό είναι να δώσουν σοβαρά πακέτα data, όπως κάνουν στο εξωτερικό κι όχι 1 και 2 GB ιδιαίτερα εν όψη της 3.0 έκδοσης.

Αντώνη, θα ηθελα να ξέρω κι εγώ την απάντηση στο ερώτημά σου (αν ισχύουν οι αλλαγές στους ήδη έχοντες συμβόλαιο) θα ψάξω κι αν μάθω κάτι θα το γράψω εδώ.

ToRRenT είπε...

Επανέρχομαι, μίλησα με μια κοπέλα στην εξυπηρέτηση πελατών της Vodafone και μου τα είπε κομματάκι μπερδεμένα:

Στην ουσία, από 1η Απριλίου μέχρι 30 Ιουνίου θα μπω κι εγώ στο πακέτο της προσφοράς, δηλαδή θα έχω 2,5GB (αντί για 500+500 που έχω τώρα). Μετά τις 30 Ιουνίου θα έχω πάλι 500+500 και μόλις τελειώσει ο χρόνος του συμβολαίου θα πέσω στα 500.

Κολοκύθια δηλαδή, νομίζω ότι τα έχουν μπερδέψει πολύ με αυτές τις δήθεν προσφορές, αλλά προς το παρόν μου αρκεί ότι θα έχω τα 2,5GB και από τον Ιούνιο ξαναβλέπουμε, σίγουρα κάτι νέο θα έχει βγει.

Thibet είπε...

το αστείο είναι ότι δεν μπορείς να μετατρέψεις ένα αριθμό σε iphone πακέτο αλλά πρέπει να κάνεις καινούργια σύνδεση

Ανώνυμος είπε...

@Thibet: Κι όμως μπορείς. Διάβασε για παράδειγμα εδώ: http://javapapo.blogspot.com/2009/03/vodafone.html

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ είχα την απορία για τον αν θα αυξηθεί το data plan στους υπάρχοντες χρήστες. Προφανώς δεν ισχύει το ίδιο και για τις μειώσεις στο πάγιο, ε?

Πάντως αν η vodafone δεν κάνει καμιά σοβαρή προσπάθεια αναβάθμισης του δικτύου της, από Σεπτέμβριο μάλλον ξαναγυρνάω cosmote που τελειώνει το συμβόλαιο με την vodafone...

Όχι 3g της προκοπής δεν έχω, αλλά υπάρχουν σημεία που με το ζόρι έχω φωνή (Ξάνθη, Κομοτηνή)

Αυτό που έχει πραγματικά σημασία νομίζω είναι η ποιότητα των δικτύων και όχι τόσο οι τιμές και τα data plan. Τι να το κάνω το 3g με 1gb data όταν με το ζόρι πιάνω απλό gprs?

Οι τιμές των συμβολαίων πάνω κάτω θα σταθεροποιηθούν σε όλες τις εταιρείες στα ίδια επίπεδα. Ο μάγκας θα είναι αυτός που θα δίνει καλύτερη ποιότητα δικτύου. Όταν λέει ότι δίνει 3g να δίνει 3g.

George είπε...

Από ότι ξέρω έχουν ανεβεί τα GB στην Vodafone.Αν θυμάμαι καλά το είδα από αυτό το βίντεο εδώ http://milaraki.com/blog/2009/03/milaraki.com-vidcast-episode-24-babz-red-label/
(Λέει κάπου ότι από 1,5 GB πήγε σε 2,5 GB το dataplan)

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@Ανώνυμος Ωχ! Αρχίσανε και αυτοί τα ίδια; Ναι αλλά τώρα έχεις εναλλακτική, να πας σε άλλο κατάστημα, ακόμα και σε Vodafone για να αγοράσεις τη συσκευή, ενώ πριν ένας είχε τα γένια, ένας και τα χτένια!

@ΤοRRenT Τί σουρεαλισμός είναι αυτός ρε γμτ... Πιο μπερδεμένα δεν μπορούσαν να το κάνουν; Δηλαδή μόλις τελειώσει το συμβόλαιο μου τον Αύγουστο θα πρέπει να ψάχνω για καινούργια συμβόλαια; Τί διάολο, δεν τους ενδιαφέρουν να κρατήσουν την πελατεία τους; Συμφωνώ πάντως ότι η μισή μαγεία του iPhone είναι το "everywhere connected" και για να γίνει αυτό θες 3G αφού το WiFi δεν υπάρχει παντού.

@Thibet όπως λέει και ο GeorgeAdams μπορείς, απλά πρέπει πρώτα να σου σπάσουν λίγο τα απίδια.

@Rocean Η αλήθεια είναι ότι και εγώ είμαι απογοητευμένος από το 3G της Vodafone. Πολλές φορές δεν έχω ούτε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που να βγω πιο έξω... Πάντως όταν έχει είναι γρήγορο.

Ανώνυμος είπε...

εγω ακομα δεν εχω καταλαβει τι ειναι το data tethering... Mπορει να μου εξηγησει κανενας?

Αντώνης Σιγάλας είπε...

@Ανώνυμος Data tethering είναι όταν χρησιμοποιείς την πρόσβαση internet του κινητού σου (π.χ. μέσω 3G) για να συνδέεσαι στον υπολογιστή στο Internet. Για παράδειγμα, είσαι καλοκαίρι στο νησάκι και δεν έχεις πρόσβαση στο Internet για το φορητό σου. Συνδέεις το iPhone με τον υπολογιστή σου μέσω USB ή με Bluetooth και χρησιμοποιείς το iPhone ως "modem" για να έχεις Internet στο φορητό σου.

john είπε...

Μου φαινονται υπερβολικα 2,5gb data εχω συμβολαιο με 1gb data το μηνα και ουτε τα μισα δεν καταφερνω να χρησιμοποησω οχι πως θα με χαλαγε εαν ειχα και παραπανω αλλα απορω πως εσεις καταφερνετε να χρησιμοποιητε 1gb data.

Escozul είπε...

@Tibet: Φίλε μου δεν νομίζω να ισχύει αυτό που λες. Εγώ είχα νούμερο στην Cosmote, άλλαξα σε vodafone για να πάρω το iPhone τον Αύγουστο και κράτησα το αιώνιο μου νούμερο (τόχω εδώ και 5-6 χρόνια). Φυσικά πήρα και χρηματοδότηση, και όλα ήταν γενικά πανεύκολα να γίνουν. Η διαδικασία μεταφοράς κράτησε 10 μέρες, στις οποίες όμως ήμουνα κανονικά συνδεδεμένος με την Cosmote και επειδή η voda μούχε δώσει το iPhone ουσιαστικά μπορούσα να χρησιμοποιήσω την συσκευή από την πρώτη μέρα. Την μέρα που άλλαξα δίκτυο, απλά κάποια στιγμή δεν είχα κάλυψη δικτύου, άνοιξα το πορτάκι του sim του iphone με τον γνωστό "πανεύκολο" τρόπο και αλλάξα sim. "Welcome to Vodafone" και τέλος! Μάλιστα τότε το καταχάρηκα γιατί η apple δεν είχε μπλοκάρει ακόμα το NetShare και είχα ΚΑΙ tethering για λίγο καιρό. Αχ... ωραίες εποχές...

@Rocean και Αντώνης: πάντως εγώ στο Καρπενήσι που είχα δοκιμάσει το 3G της Voda σε σχέση με την Cosmo, δεν είδα ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΙΑΦΟΡΑ! Ταχύτατα και τα 2. Και με tethering ήταν μια ομορφιά! Surfara και έπαιζα online games (MMORPG) κανονικότατα. Ούτε lag ούτε τίποτα. Ομολογουμένως δεν έχω παράπονο. Φυσικά έχω μερικά προβλήματα στην Θεσσαλονίκη που δεν δικαιολογείται... Όμως το μεγαλύτερο θέμα είναι ο περιορισμός του iphone σε μεγάλες εφαρμογές που αν είναι μεγαλύτερες από 10MB δεν τις κατεβάζει και χρειάζεσαι WiFi. 10 MB??? Έλεος πια... Ένα attatchment είναι μεγαλύτερο πια...

Χρήστος 30 είπε...

Πάντως έχω να πω ότι η Cosmote αντέγραψε την Vodafone στα πάντα.
Ακόμη και στις οδηγίες ενεργοποίησης και στα FAQs που υπάρχουν στο site τους είναι όλα αντεγραμμένα από την Vodafone.

To τραγελαφικό βέβαια ήταν την πρώτη μέρα που το έβγαλαν είχαν ξεχάσει να αλλάξουν το σημείο που λέει ότι το iPhone δεν υποστηρίζει Vodafone live TV και είχαν αφήσει και τη λέξη Vodafone μέσα χαχαχα! Κάποιος τους κοροίδεψε φαίνεται και το έφτιαξαν.

Εγώ πάντως με Voda είμαι πολύ ευχαριστημένος, το 3G πάει σφαίρα στην περιοχή μου και ότι χρειάστηκα στα καταστήματά τους είναι πολύ εξυπηρετικοί.