Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2007

Την Java μη την κατηγορείς...


Έχω εκφράσει πολλές φορές την δυσφορία μου για τις εφαρμογές Java στο Mac OS X. Θεωρούσα (και θεωρώ) ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι αργές σε σχέση με τις "καθαρόαιμες" Carbon και Cocoa εφαρμογές. Επίσης έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα στην χρήση της διαθέσιμης μνήμης και τέλος δεν "δένουν" αισθητικά με το υπόλοιπο περιβάλλον.

Πολλές εφαρμογές Java δείχνουν άσχημες στο Mac OS X, τελεία και παύλα. Δε νομίζω να μπορεί κανείς να το αντικρούσει αυτό με κάποιο λογικό επιχείρημα. Πάρτε για παράδειγμα το Azureus και βάλτε το δίπλα - δίπλα στο Transmission ή στο XTorrent ή σε κάποια άλλη mac εφαρμογή για Torrents. Πόνεσαν τα ματάκια σας σωστά;

Όμως παρόλα αυτά τα μειονεκτήματα, η Java πλατφόρμα είναι ΠΟΛΥ χρήσιμη, ακριβώς επειδή είναι μια πλατφόρμα που "κάθεται" πάνω σε όλες τις πλατφόρμες και τα λειτουργικά. Αυτό σημαίνει ότι εφαρμογές που ύπο Κ.Σ. δεν θα γινόντουσαν ποτέ port στο Mac OS X λόγω χαμηλών resources, υπάρχουν και δουλεύουν μια χαρά στο αγαπημένο μας λειτουργικό. Μπορεί να μην είναι τόσο φαντεζί σαν εφαρμογές, να μην εκμεταλλεύονται όλα αυτά τα τετραδιαστημικά APIs και τεχνολογίες του Leopard (όπως το γκλαμουράτο Core Animation), αλλά κάνουν την δουλειά τους και πολλές φορές καλά.

Αφορμή γι' αυτή την αναθεώρηση ιδεών, στάθηκε το Azureus.
Το Azureus είναι μια Java εφαρμογή για να κατεβάζουμε Torrents και εμφανισιακά είναι ΑΙΣΧΟΣ, αλλά και από άποψη ρυθμίσεων, είναι δύσχρηστη στον απλό χρήστη. Διότι αυτός θέλει να κατεβάσει το torrentάκι του και να συνεχίσει τη ζωή του, αντί να κάθεται ο "καμμένος" να αλλάζει τα max connections ανά torrent σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του Safepeer για να μη μας πιάσουν στα πράσα.

Αυτή την άποψη είχα για το Azureus πριν το Transmission και το XTorrent μου έκανε τη ζωή μαρτύριο. Τώρα το έχω καραβολευτεί. Κάθησα και ασχολήθηκα μαζί του, διάβασα 3 οκάδες how-tos και tutorials, κατέβασα και 5-6 plugins που μου κάναν τη ζωή πιο εύκολη και σε συνδυασμό με το TVShows έχω όλες μου τις σειρές κατεβασμένες και σύνδεση που δεν έχει κολλήσει εδώ και 10 μέρες. Βλέπω όμως ότι ο Πάρις από τους WeekendGeeks αν και Java Developer, έκανε την ανάποδη μεταστροφή από Azureus σε Transmission τώρα που έχει τραμουντάνα και καίγονται τα modems του κοσμάκη.

Τι θέλει να πει ο Ποιητής; Οι εφαρμογές είναι απλά εφαρμογές, ανεξαρτήτως ταμπέλας, πλατφόρμας, SDK, συμφερόντων κ.ο.κ. Είναι εργαλεία που εξυπηρετούν κάποιο σκοπό και όταν μας κάνουν τη δουλειά μας τότε "ζήτω". Και για μένα, ζητώ η Java και το Azureus που με ξελάσπωσε!

2 σχόλια:

Unknown είπε...

re pedia exo gra4i me ena filo m ena java prog se linux to opio den mporw nakano compile se mac os x. o logos ine gnostos gt i apple 8eli na ftiaxni me ton diko tis tropo tin java. 3eris kanenas pos mporo na to dior8osw? xoris na xriasti na 3anagra3o to prog se mac?
eyxaristw

Αντώνης Σιγάλας είπε...

Δυστυχώς δεν έχω ιδέα από προγραμματισμό, φίλε μου.